Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blir inte klok, vissa tycker jag varit konstig som låtit henne gå ute dygnet runt fram till nu och nu tycker ni jag är knasig som tar in henne för tidigt. Ja nej, ibland blir man allt snurrig av vad alla tycker..
Hon lugnade sig väldigt snabbt och slog sig till ro igår, varför jag tar in henne redan nu är dels för att hålla lite mer koll och sen för alla tusen flugfärn som är på dom, men nu ska vi dessutom få lite regn igen och eftersom hon inte har något vindskydd så tycker inte jag det är snällt och låta henne gå ute då på nätterna.
Hade hon haft en ligghall så hade hon fått vara ute, inget snack om saken!
Eller tycker ni hon ska få gå ute trots regnet utan skydd? Blir liksom så blött på marken :S Känns inte schysst då.
Idag ville hon in när jag var i stallet på kvällen, stod nere i hörnet och skrapade med frambenen bland annat och blev väldigt nöjd när hon kom in i boxen.
För övrigt tycker jag magen faller ner mer och mer och bäckenbanden har nog släppt mer också.
Juvret hade inte gått ner så nämnvärt sen i morse heller.
Alla tycker olika och jag är övertygad om att alla bara vill väl med sina åsikter men man känner sitt sto och vet oftast vilket som passar henne så bra som möjligt.
Jag vill ha mitt sto ute så länge som möjligt och hon har ligghall att gå in i om hon vill och behöver. Flygfäna är otroligt jobbiga men det är samma där att blir de jäkliga så går hon in i ligghallen.
När det närmar sig kommer jag att låta henne vara inne på nätterna då jag har övervakning där (trådlös så jag kan hålla koll i mobilen). Hon kommer även få ha med sig bästa kompisen som sällskap då hon blir orolig utan henne.
Hon stod alltid själv utan sällskap ute i hagen innan hon kom hit och nu vill hon absolut inte vara själv.
Då slipper vi andra kanske att vara sist kvar i tråden iafIntressant situation här...
Jag har ett sto som är beräknat att föla om ca 2 veckor, ett förstagångssto.
Problemet är bara att jag fortfarande inte är säker på om hon ens är dräktig... Det är en extremt lättfödd shetlandsponny, som är fet som en tunna. Men hon är byggd så att hon skulle kunna vara väldigt rymlig. Framifrån/bakifrån syns absolut ingenting alls, men från sidan har magen lite av den "v-form" som är rätt typisk för avelsston av shetlandsras, men bara lite...
Nu tycker jag att det börjar hända lite i juverregionen, men jag ska vara ärlig och säga att jag inte är bombsäker på att det har med dräktighet att göra, det skulle kunna bero på hennes rejäla hull också.
Jag utgår ifrån att hon är dräktig och kollar henne utifrån det, men om det kommer ut nåt mer än bajs i bakänden återstår att se...