Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag beklagar verkligen.Imorse hittade vi marmeta stående med ett dött föl framför fötterna Ett litet sto med stjärn. Hon skulle föla 12/7 . Så himla tråkigt
Usch känner mig taskig men Miraz fick komma in redan innan 20 idag och hon är inte alls nöjd med det kan jag lova Nu står hon och hänger vid boxdörren och gnäggar till ibland.
Ett tag stod hon och krafsa allt vad hon kunde med frambenen och tiggde om att få komma ut (kollar i kameran).
Men stup i ett så står hon och vilar på ena bakbenet så jag tror det lugnar ner sig.
Hittills har hon gått ute dygnet runt och bara in när det regnat och då har hon varit nöjd men vi har 20 grader, sol och super skönt ute.
Men hon är ju inte direkt orolig så det borde väl inte vara någon fara lr? :S
Hon har gått runt någon gång, kliat rumpan massor och så men mest står hon och tittar mot dörren. Äter inte heller, suck!
Usch känner mig taskig men Miraz fick komma in redan innan 20 idag och hon är inte alls nöjd med det kan jag lova Nu står hon och hänger vid boxdörren och gnäggar till ibland.
Ett tag stod hon och krafsa allt vad hon kunde med frambenen och tiggde om att få komma ut (kollar i kameran).
Men stup i ett så står hon och vilar på ena bakbenet så jag tror det lugnar ner sig.
Hittills har hon gått ute dygnet runt och bara in när det regnat och då har hon varit nöjd men vi har 20 grader, sol och super skönt ute.
Men hon är ju inte direkt orolig så det borde väl inte vara någon fara lr? :S
Hon har gått runt någon gång, kliat rumpan massor och så men mest står hon och tittar mot dörren. Äter inte heller, suck!
Jag blir inte klok, vissa tycker jag varit konstig som låtit henne gå ute dygnet runt fram till nu och nu tycker ni jag är knasig som tar in henne för tidigt. Ja nej, ibland blir man allt snurrig av vad alla tycker..
Hon lugnade sig väldigt snabbt och slog sig till ro igår, varför jag tar in henne redan nu är dels för att hålla lite mer koll och sen för alla tusen flugfärn som är på dom, men nu ska vi dessutom få lite regn igen och eftersom hon inte har något vindskydd så tycker inte jag det är snällt och låta henne gå ute då på nätterna.
Hade hon haft en ligghall så hade hon fått vara ute, inget snack om saken!
Eller tycker ni hon ska få gå ute trots regnet utan skydd? Blir liksom så blött på marken :S Känns inte schysst då.
Idag ville hon in när jag var i stallet på kvällen, stod nere i hörnet och skrapade med frambenen bland annat och blev väldigt nöjd när hon kom in i boxen.
För övrigt tycker jag magen faller ner mer och mer och bäckenbanden har nog släppt mer också.
Juvret hade inte gått ner så nämnvärt sen i morse heller.
Min har inte heller ligghall i sin hage - det är stona med fölen som har den. Det har iofs inte regnat på ett tag och det är så pass varmt att det hade inte bekymrat mig om det regnat.
Om din gillar att komma in på kvällen är det ju inget problem kan jag tycka det var mer när du skrev om reaktionen att hon blev stressad som jag inte hade tagit in henne förrän hon blivit introvert och struntat i hur ni gjort
Då kanske jag skrev knasigt, hon blev absolut inte stressad, hon var lugn men kunde gnägga till (tror det blev 3ggr?) sedan stod hon och skrapa med frambenet en stund men slutade snabbt.
Sen gick hon ett varv i boxen och ställde sig sen och vilade på benet.
Men jag blev orolig skrev jag, men som sagt. Hon lugnade sig snabbt och idag ville hon som sagt in.
Okej, ja jag vet inte. Har känt mig lite dum och låta henne stå ute i regnet utan vindskydd, vi har iof haft lite halvkyligt dom nätterna.
Nu har det väl vänt, men det finns liksom ingen torr plats och ligga ner på, blir dom inte kalla då ?
Det är så jag tänkt och som sagt, besvären med myggen är hopplöst
Men ja, det är skönt att hon tycker det är skönt och komma in.
Det var dock inte långa stunder hon låg ner under natten, sen hade hon värkar. Tyckte det lät som hon pep till några ggr under natten också, spelade in det men kan inte få över filmen på mobilen lr datorn
Får jag fråga, ni som tempar era ston när börjar ni med det? Precis i dagarna man misstänker föl eller?
Jag har säkert korkade frågor, men jag minns inte alls mycket sen förra gången, vilket faktiskt är mer pinsamt än mina frågor
Får jag fråga, ni som tempar era ston när börjar ni med det? Precis i dagarna man misstänker föl eller?
Samma här,har aldrig tempat.jag tempar inte alls
Om jag skulle göra det så skulle jag göra det så sent som möjligt, typ när jag tror att det är dags.
Jag tempade varje kväll, minns inte när jag började med det men det var några veckor innan iaf. Märkte inget på tempen, hon hade så väldigt tydliga tecken ändå så det gjorde inget
Okej, då vet jag att tempen inte är något alla gör.
Eftersom min är förstagångssto så vill jag givetvis hålla koll på det som mesta som finns ifall att hon inte följer det vanligaste tecknet - stort juver med vit mjölk.
Min kompis sto visade absolut ingenting samma kväll som hon fölade, juvret var inte klart överhuvudtaget och hon var som vanligt.