Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Jag vakade från 320 och var heeelt säker på att den skulle komma på tyo 327. Dygn 340 var jag där du är nu, var nästan sugen på att åka hem och skita i alltihop. men på 342 kom han och nu ett år senare minns jag det med ett rosa skimmer "åh tänk nör kameran la av så jag fick sova i bilen" ehhh :crazy:

nja, vändningen ska ske en månad innan. Jag tror du såg en förvärk. De första var tuffa för min dam, hon var liksom inte beredd på dem.

Ok, tack för hoppet :) då håller jag tummarna på att den kommer innan veckan är slut!!!

en månad innan fölning = fölis vänder sig. :)

oj shit vad spännande! har bara läst att de lägger sig tillrätta några timmar innan fölning med det kanske mer gäller att de rätar ut frambenen osv. ?

Brukar det vara ganska exakt en månad så att hon troligtvis kommer föla runt dygn 325 ca ? eller kan de ändå gå långt över tiden?

Hon har ännu inte börjat få så mycket juver men det har blivit bullar framför spenarna vilket hon aldrig haft tidigare.. Bäckenbanden har börjat mjukna lite

" Den som väntar på något gott..." VÄNTAR ALLTID FÖR LÄNGE!!!
Inget föl inatt...
Mycket orolig och hon lyckades ha sönder min skyddsbal i hörnet och bäddade med den också!
Tog ny sticka imorse och nu visar den 90% chans till föl inom 12 timmar...
Kl 18 har jag bokat bord på restaurang för alla fölvakare som tack för hjälpen men nu visar den 90% och inget föl och alla åker hemifrån!
Smart tänkt!
Men tänkte förra veckan att det nog skulle ha kommit till idag?! Dygn 358!
Har fått låna in nya fölvakare för kvällen...

Om det är någon av er som vakar som har vak som kan ses via nätet så är jag nästan alltid uppe till ca 03 och kan ge er lite sovtid.

När detta är över och fölet är ute så skall jag unna mig 90 min helkroppsmassage och äta grillmiddag med goda vänner på deras fina gård och dricka champagne och invänta deras föl, de skulle också ha föl efter sitt sto.
Nu när jag inser att det är nära hoppas jag bara att inget är fel på fölet när hon gått över så länge?!
Ni som har erfarenhet vad görs med veka kotor och senkontraktur?

Vad snällt! Jag skulle behöva lite hjälp på lördag kväll;) vi ska på middag då... Om inte fölet kommit innan dvs ;) Idag på middagen visade det 24 på reffen...

Victovies ena sto går alltid 12 mån vet jag att hon har skrivit och de fölen är alltid jättefina så nej, det behöver inte vara illavarslande.

Mitt stos föl har vänt sig 1-2 veckor innan fölning så en månad innan är absolut ingen regel. Likadant med andra ston än mitt eget.

24 på reffen låter lovande! Ta värde igen nu och se om det fortsätter öka, över 25-26 har jag i alla fall( 10 st föl) utom ett fått föl inom 6-8 timmar, i undantagsfallet tog det ett dygn till men då var det redigt otrevligt väder det dygnet så tror stoet helt enkelt "knep"!
Lycka till :)

Jag har läst ca 2 v. men det kan säkert variera o känner man inte till sitt stos historik eller har en förstföderska är det nästan ointressant eller man är ju oerhört intresserad o observant:D Övernojjig:crazy:

Det jag kommer ihåg på rak arm är att föl nummer 3 vände sig på torsdagskvällen och föddes natten mellan lördag och söndag dryga veckan senare.

Vad snällt! Jag skulle behöva lite hjälp på lördag kväll;) vi ska på middag då... Om inte fölet kommit innan dvs ;) Idag på middagen visade det 24 på reffen...

Bara att pm dom uppfiterna jag behöver för att se,så kan du äta i lugn o ro om jag inte ringer.

Kl
Då laddar vi upp för ännu en vaknatt med sista avsnittet av true blood och lite chippe ;)
Tempade damen innan och då stannade den först länge på 37,1. Hon brukar ligga på 37,8 vid samma tid.
Men sen smög den sakta upp till 37,5 så det va ju inte så stor skillnad längre :(
Hon har ändå stått inne sen fyra idag med ett fleece på sig så borde varit varmare tycker jag ;)
Juvret ha börjat växa igen men är fortfarande gul vätska i.
Rumpan dallrar när jag borstar henne och vulvan såg lite lite mörkare ut idag (griper inte alls efter halmstrån!)
Blir ju så sugen på föl nu när det dykt upp såna finingar i föltråden!

Det jag kommer ihåg på rak arm är att föl nummer 3 vände sig på torsdagskvällen och föddes natten mellan lördag och söndag dryga veckan senare.

Är det då magen ter sig bli spetsig? Om den inte blir det är det då sätesbjudning på G:eek:

Tack Miaa:)

Verkar ju ganska lovande för din del :)

Jag tror att Fendi går tiden ut, känns så just nu i alla fall. Men givetvis ringer klockan i natt o jag tittar på datorn :) Har inte hänt så mycket mer tycker jag, juvret är stort men spenarna kan nog fyllas ut lite mer.

Kl
Tingeling var extra sur igårkväll. Sparkade mot mig när jag skulle kolla juvren, vilket hon annars aldrig gjort! Trampade några steg, sparkade mot magen ett par gånger, kastade huvudet mot magen. Hetsåt och lade sig helt plötsligt platt ner och viftade på svansen och stönade. Japp, tänkte jag NU kommer den.
Det var ju det jag visste!! Att hon bara skulle lägga sig ner utan knappt visa att det var på gång!!! På med kläderna och pulsen steg. Så reser hon på sig ställer sig och tuggar lite Hö, lugnt och fint, som om inget hade hänt!!!!
Aaaarggghhh!!! Jag blir galen!!! Varför händer det aldrig något???

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 546
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama