Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Blir nog inget föl inatt heller...!
Riktigt orolig två nätter för att nu bara äta och sova som vanligt...?!
Legat ner och tittat mot magen lite men inget mer...
Vad händer?!
Hur länge tänker hon gå??
Dygn 359 nu!!

Har aldrig varit med på maken... Hur kan så många ston knipa på detta viset?

Nu måste de ju snart komma! Jag vill ju se massa föl!!!

Undrar hur länge jag får vänta extra... 55 dagar kvar till 335 dygn...

Usch din stackare!
Hon håller verkligen dig på sträckbänken...
Nästa sommar när du sitter o tittar på din åring så har du glömt hur jobbigt det va att vaka ;)

Här blev inte heller något inatt :(
För första gången har hon inte ätit upp sin kvälls betfor o höet som hon brukar tömma har hon bara ätit hälften av...
Juvret hade fyllt på bra inatt men det kanske föesvinner under dagen...

Hejsan!
Hittade eran trevliga tråd och måste joina. Detta e ju så kul och spännande!!!
Köpte ett dräktigt Markebäckssto från Stall Robert Willen för 1månad Sedan. Beräknad 16 maj.
Min första och senaste uppfödning föddes 2001, så ringrostig minst sagt :)
Mitt sto är ett diplomsto hopp f 2010 e Stokkdals Livanos dräktig med Canterbury. Hoppas på ett lite fälttävlansämne :)

Min tjej idag! 342 dygn.
Vandrar lite i hagen idag o trippade på tår ut imorse innan hon drog en vända så leran sprutade!
Tjockisen som inte brukar röra på sig i onödan längre :o

IMG_20140410_094847_zps6b655536.jpg
[/URL][/IMG]

IMG_20140410_094504_zpsce6fccff.jpg
[/URL][/IMG]

Ser ut att vara en del kvar på juvret :)

Kl
Mandora låg ner för första gången inatt, slemproppen har gått... tjockare vätska i juvret, vördena hade gått ner till 21 igår, men idag är de på 23 :)

Jag varken är expert eller äger häst men har följt den här tråden i tystnad då det är så spännande med nya liv! Och idag har vädret plötsligt blivit varmare igen, vågar man lägga pengar på att det tittar ut ett par föl snart? :D

Meduzas juver ser exakt ut som din Älva el_ in_a men sen har Meduza pung som lätt rymmer en liter vätska...!
Ringde faktiskt veterinären idag som trodde inom 2 dygn på allt jag beskrev men hon kunde givetvis inte lova något föl...
Har varit ute och gått med Meduza idag, bara 20 min, hon är jättesvullen i alla ben och framknä...
Frambenen blev bättre av promenaden men bakbenen hade behövt gå mer..,
Hon gick så försiktigt och nästan ömmade i hovarna fast vi gick på mjuk mark..
Undrar om der beror på senskadan eller vätskan?
Skall gå med henne ikväll igen..
Hon är stel och går långsamt, tycker så synd om henne nu!
Ingen jättemage även om den är större....

Svullnar benen av fång?
Gjorde det aldrig på min valack, och han hade kraftig fång som tyvärr inte stannade av.

Har kontaktat veterinären så får se vad denne säger men trodde bara på tung och vätskebelastad och att hon stått stilla förmycket...
Jag vet inte alls om benen svullnar eller inte?
Ett sto som jag vet har fångproblem lägger sig ner som kolik när hon fick sina " anfall"..
Men som sagt jag har dålig kunskap i ämnet!

Jag har bara haft en häst med fång.
Han hade enbart varma hovar och puls fram.
Inget annat i benen eller bak.

Svullnar benen av fång?
Gjorde det aldrig på min valack, och han hade kraftig fång som tyvärr inte stannade av.

Nej, det gör de väl inte.
Det jag reagerade på är att hästen verkar ömfotad, och det har INGET med högdräktighet att göra.
Förhoppningsvis är hon "bara" ömfotad, men jag skulle nog vara vaksam på att hästen fått fång.

*kl
Vad segt det går med alla dräktigheter. :D
Alla föl kommer säkert på en gång sen!

Här är en bild på min. Dygn 305. Helt omöjlig att få kort på eftersom hon just nu är översocial och följer efter mig överallt och någon bättre magbild går bara att få om man tar bakifrån. :p
Lyckades få en bild där hon ser lite knubbig ut åtminstonde. :D
tuvadraumlktig305.jpg

Jaha... Godmorgon på er alla... Kan man hoppas att tystnaden innebär föl ;)
Förlåt. Var bara tvungen att skoja lite.
Nu håller vi tummarna att alla fölen kommer i helgen. Gärna en 4-5 st får födas :)

Malmir, tingeling, Elina, grandezza, nu får ni snart "vräka" den lill* ur mammas mage.

Heja heja!!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 548
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama