Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Dygn 357!!
Är det galet eller??
Trodde det skulle komma igår när hon vandrade runt halva kvällen men 23.30 var hon lugn igen..
Juvret är jättestort nu men så hårt att jag inte kan klämma ur något utan att det verkar göra ont på henne...
Vågar man hoppas på innan helgen?
Klart hon skall gå 365 dagar!
Gör hon säkert....

Jo det har jag hoppats MÅNGA kvällar och nätter...
Hennes juver påminner mycket om bilden på juver som du la in i förra tråden..
Kommer du ihåg hur långt efter den bilden hon fölade sen?
Var det Fendis mamma?

Nej det var bilder på Fendis juver jag lade in. Och jag har tyvärr inga sparade på mammans juver så jag kan inte jämföra. Men jag har för mig att det i ungefär den storleken.

Kan du inte lägga in bilder på ditt stos juver? Jag ska ta nya på Fendis ikväll. Du måste ju lära dig hur man lägger in bilder för sen kommer ju fölet och vi är ju jättenyfikna härinne :D

Senast ändrad:

Har Fendi så stora redan??!
Jag då lär ju Meduza gå någon vecka till...
Men det verkar vara förhållandevis få som gått över 354 dygn...
Kanske får ett föl till midsommar :-)

Min är beräknad till 11 juni så jag lär vara kvar jag också :)

Hoppas på lite fölungar nu, värst vad dom kniper ;)

Status: cirka 3 cm längre vulva som hänger och är helt slät...
Kunde mjölka ur lite, kom vätska som ur ett sprinklersystem och jag lyckades samla upp lite och mäta med " time to foal" stickor och landade på 80-90 % chans till föl inom 12 timmar....
Sen vet jag inte hur pålitliga dessa stickor är?!
Nu hoppas vi på föl!!!:)

Men oj, äntligen! Spännande :)

Tempade Fendi igen, nu ligger hon på 37.3 igen. Väldigt lågt för att vara henne men det är ju tredje kvällen hon ligger så lågt... så vet faktiskt inte vad jag ska tro, men självklart upp o kolla i kameran med jämna mellanrum.

Åh hoppas verkligen ni kan få er unge inatt så ni kan sova gott sen!!

Jag har flyttat ut på soffan ;) vaknade inte längre av att mobilen pep till o vibrerade så har fått sätta på en rejälare signal o då vaknar resten av familjen med så nu campar jag i TV rummet ;)
Eftersom klockan är efter tolv så är vi nu inne på 341 dygn!
Komsi komsi fölis!!

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama