Dräktiga ston 2014 del 2

Sv: Dräktiga ston 2014 del 2

Så vilket är bäst?
Elstaket eller utan el?
Vad är din kunskap Miaa?

Vad som är bäst var inte frågeställningen , utan den var om man skulle ha el på elstaketet eller inte till fölisen , och det var det jag då svarade på .

Sen är det väll alltid bäst att ha ett ordentligt synligt trästaket eller järnstaket till en nyfödd fölis , men det var INTE det man frågade om eller hur ?

Jag svarar på vad frågeställningen var och inte vad du har för staket eller inte ;)

kl

Tempen har gått ner igen på Fendi till 37.4. Vet inte riktigt vad jag ska tro om det men kommer givetvis hålla koll på henne under natten. Inga droppar alls från spenarna men spenarna är nästan helt ifyllda nu har de inte varit tidigare.

Jag får inte röra juvret hon blänger på mig och hötter med benet bara jag tittar under magen på henne. Läste på lite om fellägen innan. Känns bra att ha läst på lite men man blir ju inte direkt lugnare av det.

Hoppas liten tittar ut inatt då o att ni slipper fellägen och andra tråkigheter!

Jag känner för en gångs skull att Älva mer än gärna får vänta lite till!
Jag är totalt genomförkyld och vår minsta pojke fick magsjuka nu ikväll :/

Ja för min del får hon gärna föla nu :D men dröjer väl flera veckor....

Senast ändrad:

Här var det verkligen tyst... Inte ett ljud sedan igår tidig kväll... Var har alla vakarna tagit vägen?

Här sovs det inte!!!
Det är bara lite tjatigt att skriva inget föl, inget föl, inget föl varje morgon :D

förstår det inte är kul att lämna sådana besked... Men här var så fina diskussioner på natten som jag läste på morgonen med spänning :)

Verkar vara svårt för stona att föla i tid i år....

KL
Var finns tråden där stam o BF registret finnes?

känner att jag inte har full koll utan den:p

Håller med Festina. Man vill ju nu glädjas med andra som fått sina.
Det är alldeles för "tyst"
VAAAR håller fölisarna till:arghh:

Är hon inte beräknad till i slutet av april?

Du ser... Jag behöver registret!:o

Jo det är hon men idag är hon på 322 dygn och eftersom hon själv är född på dygn 322-323 så vågar jag inte lämna henne obevakad under natten.

Sen kanske hon i själva verket går över några veckor istället men hon ser färdig ut tycker jag, nersjunken mage, slappa bäckenband och stort juver. Men på vissa ston blir ju juvret ännu större och jag har inte sett till några mjölkdroppar ännu så jag kanske är helt fel ute som redan vakar :p

Ok. Jag förstår.
BTW så har vi lyckats uppdatera routern o nu funkar kameran bra att även styra från mobilen:)
inte för att jag behöver fölvaka, utan för att jag alltid har velat ha koll på hästarna.:o

Så skönt att det funkar! Jag hade också en kamera över hagen innan och det var så himla praktiskt! Men den slutade fungera för något år sen och det har inte blivit av att jag bytt den. Kanske sätter upp den där ute sen som jag har i stallet nu.

KL

Hur många här har ston som ska föla omkring från mitten av maj till mitten av juni?
Vill ju inte det bara ska bli tyst här i tråden när det väl börjar dra ihop sig för min :D :(

Mitt ponnysto ska föla runt 26 maj :) Och hon har börjat sätta juver nu, bara lite men det händer något i regionen i alla fall.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 254
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 607
Senast: Karro-Lina
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 535
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama