dräktig...?

Om du läser mitt inlägg så ser du att även jag har en tik som blev tjyvbetäckt....jag lät mina valpar leva.

Skönt för de att de har rastgårdar till sina hundar. Det har inte alla. De som bor i stan som sällskapshundar ser inte lyckliga ut. Drar alltid i kopplet och ser alltid stressade ut. Eftersom att många av de har halsbandstvång så ska de helst rastas med sele, men då blir de svåra att hålla...

Annars verkar de jättefina i psyket. Alla gårdar med många hundar har tre meter höga stängsel runt om. (Å andra sidan finns det inga renraser där, de är ju korsade med allt möjligt...)

Jag tycker att det är synd att de går i mode att de ska hålla som sällskap bara för att de är vackra, vare sig man bor i Norrland eller ej...

Att dom har höga staket beror ju kanske på att hundarna vill ha nåt att STÅ på...hundkojetaket eller bord som ställts dit...rastgården hos min ena kompis som har många hundar har inte mer än 1 meter högt staket, den är STOR med diverse "roliga saker"....hon kan ha sina lösa utanför, men är dom flera än två är det lätt hänt att dom drar iväg...

Min kompis var faktiskt 2:a i nån tävling som var 25 MIL!!! långt med sina hundar :) :)

Låter inte som att du har besökt en gård med 60 draghundar :angel: Fast det finns sällan renrasiga hundar där... För det mesta är allt blandat.

De är annars väldigt veka hundar. Annars skulle man inte klara av att styra de i ett spann. Men i flock så fungerar de annorlunda än när de är ensamma.

En av mina bekanta har sina renrasiga Huskys lika lydiga och lösa som vilka andra hundar som helst, men det hör inte till vanligheterna direkt. Sen är det en annan kvinna också som faktiskt motionerar sina hundar så sommaren också. Hon springer med hela flocken lös och kallar in de om man möter någon.

Annars brkar det mest sluta med ihjälbitna hundar om en flock kommer lös.

Du ska få se... :d Men det tar kanske en månad eller två innan jag ska dit igen...

Har bestämt för mig att den här tråden ska handla om ev dräktighet hos lady_vips hund. Lite irriterande att se att det gjort flera svar i tråden och så handlar det inte om den ev dräktigheten utan om en (för mig) ointressant diskussion om draghundar! Kan ni inte starta en egen tråd istället? Skrivet i största välmening... :o

Det kanske inte bara har med uppfostran att göra.
De har kanske kollat upp vad det är för en hund de
vill ha, d.v.s. föräldrars humör och meriter. Det
är betydligt lättare att uppfostra en hund som har
anlag för det.

Och till Martha så tycker jag definitivt
att den som är fri från synd ska kasta första
stenen. Akta så du inte skär dig i glashuset.

Låt oss även se om hunden är dräktig eller har
pyo eller bara är skendräktig. Väntar med spänning
och hoppas på det bästa.

Liknande trådar

Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
2 990
Senast: Kilauea
·
Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 827
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 759
Hundavel & Ras Hejsan. Finns det någon här som har erfarenhet av att vara fodervärd. Jag är själv det åt en av mina hundar, men uppfödaren i detta...
2
Svar
20
· Visningar
3 025
Senast: Voffisarna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar