dräktig-skvätter? =/

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ElinH
  • Startdatum Startdatum
E

ElinH

Har ett högdräktigt sto, men när hon kommer ut till valacken på morgonen ibland så skvätter hon lite, inte allt mycket men hon skvätter några droppar.
Varför gör hon så då hon är dräktig redan?=/

hon har gått några dagar över tiden nu men har ändå inte fyllt juvret ut i spenarna "runtom! är det fyllt men inte ut i spenarna...Tycker det borde vara nära nu och väntar på att hon ska fylla..
är hennes första fölning så jag vet u inte hur hon "ska" vara..

Sv: dräktig-skvätter? =/

En gammal hingsthållare sa till mig för många år sedan att även ett dräktigt /icke brunstigt sto skvätter till andra hästar just för att visa att de inte är brunstiga. Lukten på vätskan talar om för andra hästar vart i cykeln stoet befinner sig. Så det är absolut inte bara brunstiga ston som kan skvätta o pipa. Däremot så kan det nog skilja ganska mycket mellan individer hur de beter sig.

Mitt sto har skvätt under båda sina dräktigheter men inte lika mycket som när hon brunstar. Hon har väldigt tydliga brunster.

Vid första fölningen var juvret inte fyllt ut i spenarna innan fölningen.

tack för svar!
Har så mycket funderingar då det både är hennes och min första fölning.
Lär mig så mycket men det är alltid något jag funderar på
och här får man alltid snabba svar =)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 277
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så...
2
Svar
39
· Visningar
3 460
Senast: jemeni
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 678
Senast: Karro-Lina
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 002
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka