Dräktig...phuuu

Arabis

Trådstartare
Igår kollades mitt arabsto på 17:e dygnet, & var dräktig.
Skönt. Hon är född 1998 e Pamir u Nadjah/ Mamluk, dräktig med Shaheer ( Raz Ama Naz- Nicola/ Expo.) Spännande ska det bli. Bara en sån lång väntan.... :D

Grattis,

Jag fick reda på i måndags att mitt holsteiner sto var dräktigt, så vi lär väl få föl ungefär samtidigt :)

//Jenni

Det skall bli väldigt spännande. Stoets första föl. Hennes "mödernesida" har lämnat mkt bra avkommor, men det är ju ingen garanti.
Hoppas att det hjälper/ ändrar henne själv lite oxå, då vi haft bekymmer i samband med brunsterna, haft korsförlamning 2 ggr bl a. Sen är hon väldigt kinkig med maten, det kanske ökar hennes aptit oxå?? * Hoppas*..

Med min pålla blev det tvärtom.
Hon som varit sååå matglad innan och slukat allt. Har sedan hon blev dräktig blivit lite kräsen och äter inte alls lika mkt o fort längre. Inget som gör något, men jag har tänkt på det.
Men har osså hört att kräsna ston, då dom blir dräktiga kan bli riktiga matvrak. ;)

Blev lite fel i förra inlägget.. :o menar att möderne sidan på kommande fölisen ( inte mitt sto, då ju detta är första bebisen) har lämnat bra avkommor. Inte bara stosidan, utan hingstsidan oxå. Duktiga galoppörer har de blivit.
Ja, vi får väl se ang aptiten, jag håller tummar & tår att det vänder åt rätt håll, för värre kan det knappast bli... :crazy:

Grattis.....
Skall kolla mitt arabsto på tisdag igen 35:e dygnet, så det blir 2:a UL:et.

Kollades på 20:e dynget sist, dräktig...Tog sig direkt på 1:a sprången.
Stoet är e: Bomarc (Bask x Boltonka) och u: Lobelia (RD Misha x Laida) och hingsten min är Milagro (Gil x Marunka).

Betäcker bara ett av mina ston i år igen....

Ett av betäckningsstona är också kollad....dräktig direkt....
Fler ston på g!

mvh
Carina
www.cesamarabians.com

Mitt sto (kallblodstravare) ska förhoppningsvis kollas imorgon. Beror på om hingstägaren fick tag på nå'n veterinär som ville göra det då. (Deras vanliga vet är ledig). Annars blir det på måndag! :smirk:
Hoppas, hoppas hon är dräktig nu då!! :bump: Hon tog sig ju inte på första försöket.
Jag vill ha hem min lilla Svarta NUUU!!! Hon har varit hos hingsten i två månader. (Så hon borde ju vara nöjd!) :D

Tack, vad du är snäll!! :)

Ska inte Queen ta och klämma ut fölisen nu då?! Hon var väl beräknad till idag? Är nyfiken på vad det blir! :bump:
(Iofs gick Svarta över 8 dagar ifjol, men...) ;)

Ja, idag är ju dagen D. ;)

Verkar vääääldigt lugnt må jag säga, men man vet ju aldrig.
Hoppas, hoppas det blir nått snart. :)

Min Svarta ultraljudades igår och hon är DRÄKTIG!!! :D
Jag är överlycklig!! :bump:

Så igår kväll åkte vi och hämtade hem henne. Det är härligt att ha henne här igen!! :love:

Nu är det bara att vänta tills månadskiftet mars/april nästa år då... :)

KUL! Mina är också dräktiga, alla tre på första fösöket! Två halvblod som är seminerade och en shettis på naturlig.

Liknande trådar

M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 384
Senast: Digbil
·
Avel Vi har ett sto som inte kommer i brunst och jag vill höra om ni som är lite erfarna har några teorier och kanske tips utöver vad som...
2
Svar
29
· Visningar
7 123
Senast: andover
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar