Dräktig kaninhona?

I

icelove

Hej. Jag har en hona som jag satte ihop med en hane ca. 3 v efter att han blivit kastrerad. Så fort dom träffades så hoppade hanen på honan och "parade" sig. Det hände för ca. 5 dagar sedan.
Dagen efter det hände provade vi att sätta ihop dem igen. Då hände samma sak så vi skilde dem åt. Honan har nu börjat böka runt och flytta på saker i sin bur. Hon har ochså börjat bli lite arg. Varje gång man lyfter henne så piper hon. Hon dricker även mer än hon gjorde innan. Det kan vara inbillning, men hennes mage verkar vara spänd. Det låter omöjligt, men KAN hon vara dräktig?
Mkt tacksam för svar!!
Mvh Julia

Sv: Dräktig kaninhona?

Efter 3 veckor så kan hanen fortfarande göra honan dräktig.
Det kan ligga kvar spermier.
Så risken finns ju.
Därför jag alltid väntar minst 8 veckor innan ihopsättning.
Då finns ingen risk att han kan göra honan dräktig.

Men hon kan lika gärna vara skendräktig.
Det är bara att vänta och se.

Samma sak gjorde en hane med 2 av mina honor efter 3 veckor. DE blev bara skendräktiga men det blev inga ungar. Men hanens instinkt att para sitter kvar ett tag.

Egentligen ska man ju vänta en månad innan man sätter ihop dem för att vara säker på att alla spermier har dött. Det låter kanske osannolikt, men alltså är det möjligt i teorin. Vi får hoppas att din bara är skendräktig i så fall

Ja, jag vet att man egentligen ska vänta i en månad.
Tindra har bitit mig 2 gånger och är nu inne på ditt 9 dygn.
Hon har inte byggt bo ännu fast hon har tillgång till bomaterial.
Hur vet man om Tindra är dräktig eller skendräktig?

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 934
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej, Jag hoppas kunna få bolla lite svåra tankar med er. Jag och min man har två hundar av spetsras: en 3,5-årig och en 8-månaders, båda...
2
Svar
21
· Visningar
3 059
Katthälsa (Långt inlägg) Hej! Jag har en hankatt (okastrerad, ska kastreras imorgon) som är ca 9 månader. Han ska alltid vara med överallt och...
Svar
6
· Visningar
2 430
Senast: Cattis_E
·
Övr. Katt Nu behöver jag lite hjälp! Jag och sambon har tre katter som fungerar bra ihop! Två äldre, en hane och en hona på elva år. Samt en hane...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama