Dräktig i 200 dagar i dag

Rotterö

Trådstartare
Man väntar bara mer och mer nu.
200 dagars dräktig het. Hon mår mycket bra.
Stor och rund.

Hur går det för era ston ?? :bump:

Sv: Dräktig i 200 dagar i dag

min ska vara släppt med hingst 1.a april. Ha brunstat någon gång i början av maj och sedan ska de inte ha sett mer brunst på henne. dom trodde hon skulle ha typ i början av april, vilket skulle innebära att hon nu då är på ca 230-240 dagar. innan vi köpte henne fick vi muntligt av en som känner en som anlitade veterinären, och denne person sa att hon var dräktig. Besiktningsintyget fick vi aldrig se, för bara halva kom ut med faxen och sedan lämnade stoet england så vi har inte svart på vitt att hon är dräktig. bara vad betäckningsintyget visar.
...den lilla klumpen i magen säger mig bara att hon borde var tjockare nu då. hon är väldigt djup i sig själv plus att det är första fölet så det är jättesvårt att se på henne om det är ett föl där eller inte. Man får inte ta på juvret heller då sparkas hon.

Snälla snälla. kan inte någon trösta mig med att det är svårt att se på förstagångsfölare om dom är dräktiga eller inte.....

SÅ svaret på din fråga blir - Jag har faktiskt ingen aning :eek: :confused: :crazy:

Senast ändrad av en moderator:

Min ena är på 200 dygn idag, hon är rund o go
den andra är på 227 dygn och är inte alls så tjock, men har hört mig för och att det kan vara lika normalt det, en del ston växer inte till ordentligt förrän de sista månaderna..(hon är kollad på 55 dygn)

precis sånt jag vill läsa!!

Jag har en treåring som väntar föl i slutet på maj, vi kan ännu nte se något, ibland ser hom lite stor ut bakifrån men inget speciellt!!! Kan vara lite mycket hö!
Men jag tror hon är dräktig.

Mit sto skall ha sit första föl och är i 210:e dag hon är rund o fin om magen, har länge sett rörelser i hennes mage :) :)

När min lilla fick sitt första föl så syndes knappt någon mage alls förrän början på april - fölisen kom i slutet på maj. Dessutom tyckte mina stallkamrater att hon såg ut som hon brunstade till och från, men sen när det väl växte till så sa det bara pang, sen hade hon hela kittet - mage, juver och så.... :)

Men visst var det en smärtsam lång väntan innan man kunde slappna av lite, lagom i tid för att börja gå på helspänn inför fölningen.

:D Jag med .....blev lite orolig..men detta sto är desstom ganska lång i kroppen (+10) och då sägs det att dom får bättre plats med fostret..och nu ska fostret vara ca 60-65 cm långt, så det är ju inte konstigt ändå....i värsta fall får man väl ta blodprov o kolla.
Det andra stoet är så att hon ser dräktig ut även när hon inte är det :crazy: :D

sam-sida1-ludd.jpg

ser inte särskilt dräktig ut här....

sam-trav-2-ludd.jpg

här ser man bättre djupet därav svårigheten :crazy:

Min skrutta, ett 7årigt fjordsto som väntar sitt andra föl, hon är rund och go om magen och verkar väldigt tillfreds med livet, hrm, och har en glupande aptit :D
Fast hon är nog minst fet i stallet....
Hon är ultraljudad i somras och sen när hon veterinärbesiktades i slutet av oktober innan vi köpte henne så konstaterades det "dräktig i femte månaden" så det borde bli mitten april någonting va?

Min har gått 160 dagar nu med sin första fölunge. Än så länge ser man nog bara att hon är dräktig om man känner henne och är van vid hur hon brukar se ut.

Hon har "lagt ut" längst bak på magen, vid flanken och det är ett himla liv därinne, låter som en toalett ungefär. :)

Sen tror jag att fölisen ligger på ena sidan, för den sidan är större än den andra och mer spänd...
Usch, vad spännande!

Mitt sto ska föla i mitten av april för första gången och hon är fem i år.Det syns inte så särskilt mycket, mest framifrån :D pluss att jag tycker mig känna fölet röra sig ibland...men jag vet inte om det är önsketänkande! Men som jag förstår det så är det först dom tre-fyra sista månaderna som det växer till sig rejält! Väntar i alla fall spänt :)

Mitt ena sto är förstaföderska och jag bara går och väntar på att hon ska klämma ut lillen nu. På henne har man inte märkt några sparkar förrän de sista två-tre månaderna och inte heller blev hon särskilt tjock. Hon såg faktiskt rätt normalfläskig ut fram tills förra månaden då hon både blev gigantisk i magomfång och så har det blivit rena rama cirkusen i magen?!!!!?

Mitt sto ska ha i början på Juni. Vet ej hur många dagar hon har gått. ( har aldrig räknat efter) Men kanske 170-200.
Hon mår mycket bra. är som vanligt.,
Konstaterat dräktig 2 ggr och visst ökar hon i omfång.
Sen om det beror på stråfoderbyte och ökad mängd eller om det beror på dräktighet vet jag inte.. ;)
Hon mår aldeles utmärkt, är sitt vanliga glada jag.
Men nu längtar jag och vill att det ska bli juni snart!! Så man får se den lille därinne.:love:

Här är förresten en bild från idag på min madame.. Hon ska ha sitt första föl i juni och har gått snart 170 dagar. Jag tycker det syns längst bak på magen, mot flanken, fast det är kanske bara jag som ser? :angel: Kul är det i alla fall...

kala2.jpg
[/IMG]

Mitt kallblodstravarsto är på dygn 247 idag! :bump:
Hon mår bra, men har ju dessa humörsvängningarna då. :D
Stor som ett hus redan och större lär hon ju bli.

Har sett fölis "springa" runt i magen på henne i flera månader nu.
Detta blir hennes femte föl. Själv blir hon 13 år till sommaren.

Just nu står hon och njuter i solen och tar livet med ro, ser det ut som! :)

Senast ändrad av en moderator:

Min gamla(24 år) welshmadam är beräknad till 22 juni, syns inte nåt speciellt på henne, men hon brukar inte runda på sej förrän precis i slutändan. Dessutom går hon gärna över ett tag, var överburen 2 ( ! )månader med förra fölet.
Däremot är humöret inte precis på topp, sur å grinig som bara den...

Vår nyblivna 4-åring ska föla i början av maj och är rejält tjock om man tittar på henne bakifrån. Dock är hon ej bukig från sidan. Hon är stor (ca 175 cm) och bär fölet högt.
Jarrah är riktigt tjock, men hon väntar sitt, ja vad blir det, 11:e föl. I yngre år såg man knappt att hon var dräktig förrän ett par veckor innan fölning. Likaså hennes mor Jill. 2004 var jag tveksam till att hon var dräktig fram tills hon började fylla juvret ca 3 veckor innan fölning, trots att hon var konstaterat dräktig på 90 dygn. Hon var ändå 25 år gammal och födde sitt 13:e föl.
Pärlan är redan enorm och det blir hon så här dags på året. Hon väntar sitt 10:e föl nu. Både Jarrah och Pärlan ska föla i mitten av maj.
Just nu är de alla pigga och alerta, men snart kommer de två äldre att "parkera" sig innanför grinden och se griniga ut mot alla andra hästar som råkar komma för nära.
3-åringen verkar inte veta om hon ska tramsa runt med de yngre eller om hon ska ansluta sig till tantmaffian. Hon verkar lite kluven, stackarn.

Ida som ska ha sin andra är inte så stor ännu. Hon är beräknad till 1 maj. Jag har sett fölet röra sig (pluppade ut en hov när jag rakade Ida :p ) Olivia som får sitt första ber. 4/5 ser bara ponnyfet ut :D Bella däremot som får sin andra (1a för 10 år sedan) ser ut som om hon väntar trillingar och ska ha i morgon, likaså ser Dolly ut som nu väntar sin 7e eller om det är 8e :rofl: :rofl:
Kan du inte be vet att känna rektalt om det finns något föl????
Vi kollade mitt halvblodssto i januari när hon var dräktig och skulle ha i maj. Hon var så uppdragen att vi ar oroliga men hon var dräktig :love:

Får väl tillägga att araben oxå är dräktig, men jag vet inte vilket dygn hon är i. (Tjuvbetäckt).

Hon är nu i normalhull (var väldigt mager när jag köpte henne) och magen är inte så väldigt stor.
Men jag har sett att det rör sig därinne! :)
Hon har inte ändrat sig i humöret alls. Precis som vanligt. Kanske lite latare än vanligt! :D

Vet inte hur många föl hon har fått tidigare, men av det som jag "luskat ut" så blir detta hennes åttonde(?). Hon blir 17 år i år.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 272
Senast: Alexandra_W
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
830
Senast: Freazer
·
Katthälsa Som rubriken lyder, vår ena honkatt är dräktig och hon har inte visat tecken på löp nära inpå/innan vi upptäckte hennes dräktighet. Hon...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 038
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar