dräktig häst

F

farsta61

Hejsan!Kan någon hjälpa mig med utfodringstips till min dräktiga häst?Hon ska bli mamma i Maj men jag vill ge henne extra redan nu eftersom jag har lösdrift.Hon får hö,betfor,kornkross och lucern men havren fick jag skippa för hon blev väääldigt speedad!Jag söker nåt med fettinnehåll.Snälla om nån kan hjälpa mig:laugh:

Sv: dräktig häst

Du ska fodra henne "normalt", det är först i åttonde dräktighetsmånaden som behovet ökar pga dräktigheten.
Det är en fördel som hon lägger på sig lite extrahull inför fölningen, så det gör inget om du ökar litegrann redan nu.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag sitter i valet och kvalet om vilka foder slag jag ska använda och hur mycket till min lite magra häst. Höet vi har att tillgå...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 596
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Finns det något foder UTAN vete, betfibrer, majs,korn, havre? (utom olja och lusern som redan ges) Behöver ge mer kalorier. Har ett...
Svar
10
· Visningar
1 469
Foder & Strö Hej! Allt för ofta får jag höra att äldre ponnier/hästar inte behöver nåt foder, det räcker med (lite) hö, (betfor) och...
Svar
12
· Visningar
3 261
Senast: Soffan74
·
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur