dräktig eller ej??

I

IrishCobTinker

Hej.

Min tik är parad den 13 augusti första gången, så har jag räknat rätt så ska hon valpa 16 oktober.

Men jag tror inte hon har några valpar i sej, då jag inte tycker hon är tjock, och inte ser några andra tecken heller.

Men för några dagar sen när hon är ute, springer hon och lägger sej under våran altan, och vill gärna inte komma fram. Jag undrar om set kan vara ett sött att bygga sitt bo inför födsel av valpar, eller kan det vara så att hon bara är skendräktig??

Någon som varit med om något liknande?/

Sv: dräktig eller ej??

Vad är det för ras?

Normalt sett så blir ju hundarna riktigt tjocka i slutet av dräktigheten. Även om hon bara har en valp i sig så syns det såhär sent in i dräktigheten.

låna ett (bra) stetoskop och lyssna? borde höras tydligt så här sent i dräktigheten

Tack för era svar!

Ultraljud känns lite onödigt, eftersom hon inte visar några andra tecken på att hon är dräktig.

Det är väl bara vänta och se, men man börjar ju undra vad som rör sej i hennes huvud;)

Det kan ju lika gärna vara en skendräktighet. Samma tecken och i samma tidsperiod som om hon varit dräktig.

Men jag hade absolut kollat tiken! Tänk om hon har bebis i magen men något går fel och det inte kommer ut? Kanske ligger någon dött i magen som om blir jättesjuk av bara för att du inte har kollat om hon är dräktig eller ej?

Varför gör man inte ultraljud från första början för att veta om det tagit sig?

Jag det är nog så att hon är skendräktig tyvärr!

Är nog bara att inse:( Man hoppas ju in i det sista på valpar ändå.

Det är en berner sennen hund jag har.

För alla jag har pratat med som är kunniga på hundavel säger att det ser man så tydligt! Men en utav dom kommer hit idag så hon sk få känna på henne!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dräktig Ridgeback. Vi parade henne den 17,18,19 och 20 Oktober. Vi har hannen också och de har fått en kull för 3 år sen med 13 friska...
Svar
18
· Visningar
5 362
Senast: regina11
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 537
Senast: Dopy
·
Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
3 233
Senast: Zuzzi
·
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
38 555
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka