Drakar och enhörningar rockar vidare

Status
Stängd för vidare inlägg.
10447501_1817096725066323_3720472214740209283_n.jpg

Så, nu har jag tackat jag till det andra jobbet. Ingångslön på 28 000, vinstandelar i företaget, glasögon, tandvård och friskvård som personalförmån och, tack och lov, generös flextid kring lunch så jag hinner hem och gå ut med hundarna (det är annars 15-20 minuters körning enkel väg till arbetsplatsen). Ska bli superspännande eftersom det är en yrkeskategori som jag aldrig har jobbat inom tidigare, plus att jag har hört av många att det är en jätterolig arbetsplats :bump:

Känns som att nu skiter jag i media... det har varit så mycket strul genom åren :meh:

Så, nu har jag tackat jag till det andra jobbet. Ingångslön på 28 000, vinstandelar i företaget, glasögon, tandvård och friskvård som personalförmån och, tack och lov, generös flextid kring lunch så jag hinner hem och gå ut med hundarna (det är annars 15-20 minuters körning enkel väg till arbetsplatsen). Ska bli superspännande eftersom det är en yrkeskategori som jag aldrig har jobbat inom tidigare, plus att jag har hört av många att det är en jätterolig arbetsplats :bump:

Känns som att nu skiter jag i media... det har varit så mycket strul genom åren :meh:
Låter ju kanon! Rolig arbetsplats är värt mycket det med :)

Vad säger ni om barnbok med fina bilder?
Vad säger Einar?
Einar låter hälsa att han gärna vill vara hjälte-drake i en barnbok :up:.
Han kan bistå med lite dråpliga händelser som han minns från sin ungdom sa han... (fast här tvivlar jag på minnet :cautious:).
Sen vill han gärna framstå som "snygg"... :angel:. Men annars var det fritt fram för tolkningar, som jag förstod det - ibland pratar han i sömnen och då är han så otydlig... :p

Hur många här i tråden har drakar? Har inte koll på alla.
Jag har bara gamle Einar kvar nu, eftersom alla värmedrakarna flyttade söderut i september... det var förresten i samma veva som jag gick i pension som värmedrak-tämjare och boss :angel:.

Så om dom ska komma tillbaka är det nog bäst att "någon" tar det jobbet... :idea: annars kanske dom aaaaaaaldrig kommer tillbaka :nailbiting::arghh:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 303
Senast: Tantan
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 847
Senast: Derivata
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Görel
·
Tjatter X har varit på sin arbetsplats ett antal år och har kollega Y och Z. Chefen på kontoret har varit utlånad till en annan enhet och då har...
Svar
4
· Visningar
524
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Har du en åsna?
  • Kastrering av tik - erfarenheter?
  • Akvarietråden V