Drakar och enhörningar, del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar om jag ska träffa enhörningar ikväll.... I ngn glad färg
Ja gå på dejt vett´ja :up:

Åh pandan har helg!
Pandan ska sova, baka, städa, gå skogspromenad, bada i badkar, träffa pandafamiljen, titta på stjärnhimlen. :love:

Scatan ska göra nästan detsamma... lite traditionsenligt julpyssel står också på schemat - och eftersom det kommer att bjudas på papparkakscheescake och glögg så kan jag nog överleva pysslandet... :p:D

Idag har jag varit i skogen igen! Och den här gången ställde de mig på pass... :angel: Men det var kanon! Först fick passgrannen/tjejkompisen med sonen skjuta ett stänkdjur och efter en stund kom ytterligare ett rådjur på drev för hunden förbi mig så jag fick skjuta! :bump: En riktigt bra förmiddag iskogen! Även om karlar muttra lite om att det inte går att ha med oss eftersom vi skjuter allt, men det var med glimten i ögat! ;)

Tack det samma @Snurrfian ! GOD JUL till alla sköna drakar och enhörningar! Ni har varit ovärderliga detta år :love:

Själv har jag firat genom att stå på en stege (HATAR höjder!) och spika fast isolering runt det öppna badrumsfönstret (renovering ej klar) och håller nu på att försöka tina vattenledningarna som går ut genom sagda fönster (har en dusch- och tvättbod). Inte så illa ändå, jag gillar att jag inte är helt handfallen när det händer saker och det blir ju en jul att komma ihåg iaf! :p Har kallvatten inne (temporära varmvattenberedaren för disk odyl står på altanen och det är de ledningarna som frusit) och kokar diskvatten på vedspisen i köket i den gigantiska skinkgrytan.

Min egen jullista på Spotify på hög volym också! :up: (just nu Triad med "Tänd ett Ljus").

God jul till er alla galningar. Själv ska jag ut och slå hål på vattnet åt hästarna, fylla på mat till småfåglarna, bära in ved och sen hämta brorsan på flygplatsen. Han skulle tagit nattåget ner men somnade hemma innan avgång! :laugh::banghead:

Ikväll blir det jobbet istället, men bara en natt, hemma igen för lite julledigt i morgon bitti. :)

1ef04ba327c0c5f38427b4d61a5af23f_zps27910def.jpg

God jul alla underbara, tokiga, flamsiga, förvirrade, verklighetsbefriade och fantastiska! Må tomten komma med många enhörningar och drakar i sin (förhoppningsvis flamsäkra) säck!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod
  • Sopsortera kattsand?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka