D
DLX
Tänkte bara ställa en (två) kort(a) fråga om Dragon. Vart kommer hans gulanlag mer exakt ifrån? Jag vet att det kommer från hans mor Lansy 7157, men sedan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Antagligen från det varmblodiga stoet hans stamtavla slutar med.
Varken Gaspari, Lansiär, Largo eller Humanist hade det. Jag har trott att det kommit från Goldonkel men är inte lika säker längre.
Det är precis så jag alltid trott att det var, sen informerade någon mig om att gulanlaget inte finns hos araber och då föll ju min teori.
Min nya teori är att det varmblodiga stoet från Vilands härad är en dotter till Isabella 263 e Ecrin u Vala e Bauer u Gulan, stammor till familj (3). Hon fick tre gula döttrar enligt stamboken men bara en av dem stamboksfördes. Hon var född 1892 och Goldonkel 1906 så det är möjligt.
Jag tror dom har fel om gulanlaget hos araber. Kanske inte finns hos våra araber idag - men Likör-anlaget har ju gett många stiliga pållar! Någonstans kommer det ifrån. När båda har Cham verkar det ju onödigt att tro något annat... (Occam´s razor) ..
http://www.homozygous-horses.com/creme.html