Dragit tänder. Lite orolig

Diabetikern

Trådstartare
Hej. Idag har jag varit på klinik och fixat min lilka tants tänder. Några behövdes dra ut. "/

Sitter nu här och är lite allmänt orolig för min hund. Ni som gjort detta med era hundar hur lång tid tog det för dem att återhämta sig från att ha varit sövda?

Tuva är fortfarande helt utslagen. Hämtade henne vid kl 2 idag. Inte så konstigt egentligen att hon fortfarande känner sviter. Vet att hon fick dropp under tiden som hon var sövd och hon har kissat i eftermiddag.

Lite orolig för hur jag ska ge henne tabletterna imorgon bitti om hon inte vill äta. Hon kan vara lite kinkig med maten ibland.

vill ni berätta lite om hur era hundar reagerat?

Tacksam för alla svar.

#oroligmatte

Sv: Dragit tänder. Lite orolig

Inte dragit tänder, men de gånger mina husdjur (hund + katt) varit sövda så har de varit lite groggy hela kvällen. På morgonen därefter har allt varit som vanligt igen.

Är hon kinkig med maten så köp hem något gott, tex burkmat eller färskfoder, peta i tabletterna i det och ge. Är det bara torrfoder hon är kinkig med så borde det fungera finfint.

Tyvärr kan hon bli lite kinkig med all mat. Har införskaffat färskfoder som jag fått ge tidigare. Hon brukar äta detta. Ingen hård mat på 1v då de drog en större tand som blivit dålig. Stort hål med stygn i munnen.

Hatar att vara såhär hjälplös. :(

Tusen tack för ditt snabba svar. Det uppskattade jag verkligen!

Min har dragit tänder vid några olika tillfällen och alltid blivit väldigt påverkad efteråt. Har knappt fått ut henne och kissa på kvällen. Senaste gången var hon jätterisig i flera dagar, så jag hoppas verkligen hon ska slippa dra fler nu.

Jag gav henne burkmat de första dagarna och sedan uppblött torrfoder. Om din är jättekinkig kanske köttfärs vore nått? För att få sig nånting med medicinen.

Min hund återhämtade sig väldigt fort efter att ha dragit tänder, men det var "bara" mjölktänder som inte ville släppa, så det är väl inte lika stort ingrepp antar jag (även om jag tyckte det var ett himla hamrande och bändande i den lilla munnen, för de satt rejält fast). Det gjordes på eftermiddagen, efter att han vaknat var han lite hängig och darrig/frusen i någon timme eller så, men på kvällen var han precis som vanligt igen.
Hoppas din tant mår bättre idag!

Har du dragit en stor tand har hunden antagligen fått kraftig smärtlindring som gör att det kan ta längre tid att vakna ordentligt. Känn dig lugn och låt henne sova.

*KL*

Tack för era svar. igår kissade hon 2 ggr (bor på landet så kan bara öppna dörren) hon har sovit lugnt genom hela natten utan en massa gnyende (hon fick morfin under ingreppet så det gjorde att hon var väldigt pipig igår, det förklarade de på kliniken att det var väldigt vanligt)

Idag så är hon hemma hos min mor medans jag är på jobbet. Hon var väldigt tagen nu på morgonen också. Ska snart ringa och se om hon har lyckats pilla i henne lite mat/medicin

Jag måste dock säga att jag tycker de på kliniken var suveräna i allt. Sitt bemötande, informationen mm

Tusen tack för era svar, alltid skönt att höra andra som gjort liknande. jag är ju vare sig den första eller sista som får göra detta med sin hund. "/

Ruben har fått några tänder utdragna. Han var superpigg när vi hämtade honom på eftermiddagen och var sen sig själv hela tiden. Märktes inget på honom öht, åt och lekte som vanligt.

Att vara nöjd med kliniken är viktigt, skönt att de gav dig bra information. Man blir lätt orolig för sitt älskade djur.
Säg det nästa gång du av någon anledning har kontakt med kliniken. Jag kan lova att det värmer att höra sånt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
22 249
Senast: kolblakkur
·
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 997
Senast: LenaH
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 259
Katthälsa Hej! Jag har en hankatt som är ca 5 år. Han är en väldigt mysig katt som kan ligga jämte mig och sova hela natten i min famn. Han är...
2
Svar
28
· Visningar
2 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka