Dra släp m husbil på BE-kort

Jois

Trådstartare
Borde ju egentligen kanske veta detta iom "utbildningen" till E-kortet men nu blir jag osäker.. :)

Får man dra tungt släp m husbil? så till vida att husbilen får dra tungt på kroken alltså..

Kanske ligger detta under fel tråd med.. :)

Sv: Dra släp m husbil på BE-kort

Ja, så länge inte fordonet har en totalvikt över 3,5 ton får du absolut dra tungt släp med det.

Däremot är jag osäker på reglerna kring personbil klass II, alltså personbil med totalvikt över 3,5 ton. Infon går isär men det verkar som att om du har ett BE kort där B-delen är utfärdad före 1996 får du, enligt en övergångsregel, dra tungt släp med åersonbil klass II. Men jag är osäker. Detta togs inte upp i min BE-utbildning och den är pinfärsk.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 190
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 455
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 830
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka