Dra hästsläp med automat?

Sv: Dra hästsläp med automat?

Min BMW funkar alldeles utmärkt o dra hästsläp med, det är dessutom automat :)

Släpet väger 2100kg med 2 av mina hästar i och det funkar utmärkt att ligga i 115-120km om det krisar :angel:

Automat är nog bara myt tror jag men däremot märker jag att den ibland väntar lite väl länge att växla ner i tex uppförs backar och det sliter väl kanske lite onödigt så jag brukar växla ner manuellt i större uppförsbackar... Dt går ju faktiskt att växla upp o ner med en automat låda också :idea: :D

Vi är inne på vår andra automat: en XC70AWD som drar ume som är väger 880 kg utan last. Hade tidigare en Jeep Cherokee med ett äldre Valeryd som vägde knappt 600 tomt.

Inga som helst problem, men lastar iofs "bara" två islänningar. Volvon kan man ju faktiskt köra "fusk-manuellt" men det använder vi sällan. Jeepen var kanon, man liksom glömde att det hängde släp bakom ...

Tack, alla ni som svarat!
Det verkar vara både de som har haft otur och de som tycker att det fungerar kanon.
Verkar som jag får höra ordentligt med Audi innan jag bestämmer mig...

Jag hoppas verkligen att det fungerar bra med automat, ska precis sätta drag på min nyköpta Mercedes clk och den är automat...

Har inte haft några problem med min 965:a...har använts enbart för att förflytta transporter tidigare på en Hästtransportfirma, köpte bilen och har sen använt den att dra mitt boggiesläp både långt och kort. Ingen kokt olja här;)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ska byta bil och fundersr på en Tesla Y. Men osäker om det kommer funka med släpet.. Släpet har totalvikt på 1700, så max med last...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: MissFideli
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Hästmänniskan Okunnig och lätt neurotisk fundering från mig, hoppas någon vill svara ändå 😅 Jag har en v40 CC (nyare lite mindre modellen) som jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 734
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar