Douxo Seborré - Hjälp?!?

Anine

Trådstartare
Är det någon här som har någon erfarenhet av Douxo Seborré Spot-on till hund?
Finns det några kända biverkningar?

Min får det en gång i veckan och varje gång börjar han böka runt, gno sig mot filtar och kuddar mm. Han verkar allmänt nere ser nästan lidande ut i ögonen med hängande öron och svans. Darrar lite i kroppen, är gnällig och orolig. Ser ut som det är obehagligt för honom helt klart.

Det är inte alls kul att se honom så här, men han måste ju få behandling... Nu undrar jag bara om det finns några kända biverkningar, kliar det, svider - hur illa kan det bli?

Har diskuterat med vet. hon tycker vi ska fortsätta lite till och det får man ju lite på, men hittar i stort sett ingen info alls om medlet :cry:
Någon som använt?

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
23 014
Senast: LenaH
·
Hästvård Okej, vi tar det från början, hoppas ni orkar hänga med! Min häst är 7 år, fjording, vallack. Har tränats främst i distans men även...
Svar
6
· Visningar
2 355
Senast: Rebeckafalk
·
N
Katthälsa Förlåt för långt och rörigt inlägg - hoppas någon ändå kan förstå och ge någon typ av svar. För några veckor sedan lade jag märke...
Svar
12
· Visningar
8 978
Senast: NataliTM
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 975
Senast: frittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V