Douglas Lindelöw: ”Jag har blivit ett verktyg för förbundet”

Hoppryttaren Douglas Lindelöws avstängning är hävd, men SvRF:s generalsekreterare Johan Fyrberg meddelar att han ändå inte är aktuell för landslagsuppdrag. I ett öppet brev till Fyrberg och förbundet vill nu Douglas uppmana till dialog, men menar också att förbundets agerande inte är rättssäkert.
 
Jag hittar inte på vad du menar, jag håller bara inte med dig om att någon kritiserar hans rätt att försvara sig eller det faktum att han försvarar sig.

Sedan vilken approach man väljer att ha i sitt försvarstal har han ju valt själv. Om han inte hade dragit upp rena felaktigheter i sitt brev hade ingen kritiserat det. Men givetvis är det ju ingen som låter rena felaktigheter passera förbi obemärkt. Om förbundet anser att han har ett beteendeproblem hjälper det ju knappast hans sak att inte förstå vad problemet är. Han har ju tagit del av både vittnesmål och foton så dumt att låtsas som om det regnar.

Finns bra exempel på offentliga ursäkter där man välkomnar en utredning och tar på sig skulden om utredningen visar att man handlat felaktigt även om man själv inte ansåg det i stundens hetta.

Stor skillnad alltså att man ödmjukt är beredd att jobba för en föränding istället för att skylla på alla andra utan att se sin egen del i problemet.
Jasså du hittade inte på. Jag kan upplysa dig stt jag knappst känner igen mig i någon slags önskan om att folk ska försvara Douglas som du påstod. Och att diskutera på de premisserna är inget jag vill. Jag har inte med ett ord skrivit att jag önskar att du eller någon annan ska försvara honom. Men fortsätt du att hitta på vad jag tycker och skratta åt det och förklara varför jag har fel i åsikten du hittat på.
 
Senast ändrad:
Jasså du hittade inte på. Jag kan upplysa dig stt jag knappst känner igen mig i någon slags önskan om att folk ska försvara Douglas som du påstod. Och att diskutera på de premisserna är inget jag vill. Jag har inte med ett ord skrivit att jag önskar att du eller någon annan ska försvara honom. Men fortsätt du att hitta på vad jag tycker och skratta åt det och förklara varför jag har fel i åsikten du hittat på.

Det känns inte riktigt som du vet vad du argumenterar för längre. Spelar ingen roll hur många som svarar på dina inlägg och förklarar så anser du att ingen svarar rätt.

Lönlöst mao. Jag håller inte alls med i dina argument och jag kan banne mig inte se var jag skulle ha skrivit att du önskar att folk ska försvara honom.
Jag skrev att du verkar hänga upp dig på att folk inte tar hans försvar på allvar. . Med allt snack om att inte sparka på någon som ligger ner, ha respekt för att han vill försvara sig mm. mm
Hur du får det till att jag påstår att du vill att folk ska försvara honom är en gåta.

Men som jag skrev i början så känns det inte riktigt som du vet vad du argumenterar för längre.
 
Det känns inte riktigt som du vet vad du argumenterar för längre. Spelar ingen roll hur många som svarar på dina inlägg och förklarar så anser du att ingen svarar rätt.

Lönlöst mao. Jag håller inte alls med i dina argument och jag kan banne mig inte se var jag skulle ha skrivit att du önskar att folk ska försvara honom.
Jag skrev att du verkar hänga upp dig på att folk inte tar hans försvar på allvar. . Med allt snack om att inte sparka på någon som ligger ner, ha respekt för att han vill försvara sig mm. mm
Hur du får det till att jag påstår att du vill att folk ska försvara honom är en gåta.

Men som jag skrev i början så känns det inte riktigt som du vet vad du argumenterar för längre.
Klart du inte håller med om de argument du hittat på att jag har för att såga. Det ligger i sakens natur.

Jag orkar inte ta det en vända till. Jag har argumenterat för samma sak i mängder av inlägg- du kan gå tillbaks och läsa om du önskar. Hittills verkar du inte ha läst dem så värst noga om du tror att jag är sur för att folk inte försvarar Douglas, ett ämne jag inte ens berört.
 
Klart du inte håller med om de argument du hittat på att jag har för att såga. Det ligger i sakens natur.

Jag orkar inte ta det en vända till. Jag har argumenterat för samma sak i mängder av inlägg- du kan gå tillbaks och läsa om du önskar. Hittills verkar du inte ha läst dem så värst noga om du tror att jag är sur för att folk inte försvarar Douglas, ett ämne jag inte ens berört.

Nej det tror jag inte, vilket jag heller aldrig har skrivit. Du får helt enkelt läsa mer noggrant.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ryttaren Douglas Lindelöw har anklagats för misskötsel och stängts av från landslaget. I ett öppet brev slår han nu tillbaka mot...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Avstängningen från internationellt tävlande är hävd - men en landslagsplats är fortfarande inte aktuell. Douglas Lindelöw menar att han...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ryttaren Douglas Lindelöw har anklagats för misshandel av sina hästar. Något som lett till att han polisanmälts av Svenska...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp