Min dotter har matteläxa och hon har lite svårt med det ämnet och hon är samtidigt lat och vill ha för mycket hjälp(läs att jag mer eller mindre räknar ut allt åt henne så hon bara behöver skriva det)så fort jag ber henne tänka efter hur hon ska lösa problemet så får hon ett utbrott och bara vrålar och gapar om att jag inte bryr mig,inte hjälper henne,hon förstår inte osv.Ang förstå så kan det gälla vad som helst just nu är det att hon inte vet hur hon ska räkna bort 725 från 1000.Hon går i fyran så det kan hon visste men hon vill inte.Så varje gång hon har matteläxa så blir vi osams så det bånglar om det.Hon sitter och gapar som en besatt och jag håller mig lugn och försöker prata med henne en bra stund sen rinner det över.Jag kan bara inte låta bli att bli arg när hon beter så.Jag känner mig som en urusel mamma men jag vet inte vad jag ska göra....är hennes pappa hemma får han göra matteläxan med henne men nu har sen en tid börjat jobba kväll så nu har vi den här konflikten minst en gång i veckan.Jag vet inte vad jag ska göra....Fick avreagera mig lite här så nu ska vi fortsätta tjafsa vidare om det förbannade mattetalet.
/Tesso
/Tesso