Dött dött dött.....

H

HillsBon2

Är det här, nu har iallafall Tv tiderna för OS kommit ut men det verkar inte som om man får se ALLA ryttarna som man fick göra vid förra OS :((ialla fall vi som hade digitalbox då).

Måndagen den 16 börjar dressyrprovet och VEM har ni som favoriter till medaljerna nu.

Mina tips blir.

Guld- Pippa Funnel eftersom jag läste hon skulle rida Primmores Pride, Lexington och Burghley vinnaren

Silver- Piia Pantsu- Karuso , bara hon inte får något sådant där onödigt stopp hon har haft hela denna säsongen.

Brons- Nicolas Touzount (eller hur han nu stavar det) med hästen vars namn jag inte kan uttala :crazy: Men han vann ju EM så ni vet ju vem jag menar ;)

Linda kommer säkerligen ligga någonstans här oxå men eftersom jag är osäker på om denna tunga häst kommer att kunna galoppera på i värmen så tror jag nog hon får tidsfel och kommer hamna någonstans 5 eller 6:a.

Sedan har vi ju Espoir De la mair (?) och Jean Tulere som vann VM i Jerez som en av kanditaterna.

Lagmedaljer.

Guld- England
Silver- Frankrike
Brons- Australien

Vad tror ni??

Jaha, vi som bara har vanlig TV kommer vi inte att få se något alls då eller?? I sådana fall blir jag skit sur. Tror att Pia Pantsuu tar guldet, sedan vet jag inte men Linda hoppas jag ju skall ta medalj likaså syrran Sara. Måste ju vara patriotisk med sin hemma klubb.

Nä det där var ett skämt, det med hemma klubben.

jodå ni utan svt24 kommer också kunna se gå in på ridsports hemsida där står alla tv-tider :)

Jag läste också det, rätt imponerande ändå att en amerikansk tidning tror på lilla Sverige..! De brukar väl vara patriotiska om någon.. :smirk: De trodde väl att Sverige skulle ta ganska många medaljer sammanlagt, typ 16?!

Ja, jag tippar faktiskt som dig, svårt att säga emot, fast jag HOPPAS att Piia tar guldet. Tror att Linda kommer precis utanför medalj. Det blir spännande! :cool:

Lag har jag inte funderat över ännu...

Jag tror inte heller att det svenska laget har någon större chans, Magnus har väl inte varit sådär jättestabil det sista..? Och hur blir det med en fjärde ryttare, fortfarande inget bestämt? Sara kan ju alltid slå till, även om Linda självklart ligger "bättre till" för en högre placering. Ska bli intressant att se Bullen i värmen, han har ju ändå imponerat förr.. :D
Fast jag håller en extra tumme för Karuso, han är för jäkla fin! Men deras uppladdning med ett stopp i de flesta starter gör ju det hela liite osäkert..

Jäkla skit att man befinner sig på solsemester i Italien under första OS-veckan! :cool:

Inte ska du behöva missa första OS-veckan pga av solsemester! Jag kan pm:a min adress så kan du skicka flygbiljetterna. Som snäll medmänniska kan jag offra mig och åka i ditt ställe! :cool: ;)

Ha ha :rofl: Då tar jag den andra då så kan vi semestra tillsammans så slipper du ligga själv på stranden :idea: Det kan ju bli ganska tråkigt i längden :D

Och här kommer kommer tiderna kopierade från ridsport.se

OS i SVT
Preliminära sändningstider för OS. Eftersom det är direktsändning och sändningarna växlar mellan olika arenor kan variationer förekomma. Sändningarna i SVT24 är inplanerade, övriga växlar mellan SVT1 och SVT2.

Måndag 16/8
SVT1/SVT2 10.30-11.20 OS - fälttävlan dressyr
SVT24 15.15-17.35

Tisdag 17/8
09.00-13.00 SVT1/SVT2 OS - fälttävlan terräng
SVT24 09.00-12.00

Onsdag 18/8
SVT1/SVT2 15.30-18.30 OS - fälttävlan hoppning lag
SVT1/SVT2 20.45-22.50 OS - fälttävlan hoppning individuellt
SVT24 kl 19.45-21.30
Eurosport 01:30-02:30 OS - fälttävlan

Fredag 20/8
SVT1/SVT2 12.00-12.45 OS - dressyr lag

Lördag 21/8
SVT1/SVT2 08.30 - 13.00 OS - dressyr lag direkt
SVT24 09.00 - 12.00

Söndag 22/8
SVT1/SVT2 09.00 OS - hoppning direkt
SVT24 08.00 - 11.45

Måndag 23/8
SVT1/SVT2 08.00 - 12.55 OS - dressyr Grand Prix Special
SVT24 09.00 - 11.55

Tisdag 24/8
SVT1/SVT2 09.00 OS - hoppning lag omg 1
SVT1/SVT2 20.00 OS - hoppning lag omg 2
SVT24 kl 08.00 - 11.45
Eurosport 01:15-01:45 OS i Aten, Grekland Banhoppning, lagfinal

Onsdag 25/8
SVT1/SVT2 15.30 OS - dressyr final direkt
SVT 24 kl 15.15 - 17.25

Fredag 27/8
SVT1/SVT2 16.00 - 20.30 OS - hoppning final direkt
SVT24 kl 15.10 - 20.30
Eurosport 01:15 01:45 OS i Aten, Grekland Banhoppning, individuellt - final

Åh, vilka snälla människor det finns..! :bump: Ni är ju för himla bussiga! Men är ni verkligen säkra på att ni vill åka till 30 graders värme, ligga på playan 5-6 dar, ta en tripp till Monaco och lite shopping i Milano..? :confused: För jag vill ju verkligen inte tvinga er till något! :cool:

Vill och vill, man får som sagt offra sig. :cool: För att överleva i värmen får vi väl tvinga ner ett gäng paraplydrinkar med jämna mellanrum också! :D

Och enligt Horse and Hound så finns inte något svenskt ekipage med alls inte ens omnämnt som någon favorit :(

Jo man vet ju inte med Stand by me hur han klarar värmen, han kanske går utmärkt ändå och då kan det ju finnas en chans :)

Oj då..så britterna tror inte alls på oss..? :crazy:

Ja, det blir nog en riktig prövning med värmen för alla inblandade. Fast jag hade nog inte sagt nej till att åka med ändå.. :) *inte alls avis på Gebsona* :devil: :p

Var en intervju med Sara och Linda på Smålandsnytt endera dagen. Dom frågade ljust om detta med värmen, till svar fick dom att dom har rid tränat dom med tjocka vintertäcken hela tiden, för att vänja dom vid värmen. Hoppas det hjälper.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka