Dosering av avmaskning.

Tassetass

Trådstartare
Har köpt Drontal för att avmaska kattgubbarna, och då står det 1 tablett per 4 kg katt. Sist jag vägde dem så vägde en 6,5 och en närmare 9 kg. Att klumpen på 9 pannor ska ha två tabletter råder det inget tvivel om, men "den lilla", hur ska jag göra med honom?

Tillägg: Vad kan hända om de får i sig för mycket?

*rookie på avmaskning hos katt*

Sv: Dosering av avmaskning.

Ska till pappa om tre kvar, så ett snabbt svar skulle uppskattas. :crazy: Annars får katterna bli föremål för medicinsk experimentering, för avmaskas ska de. :devil:

Detta är bara mina spekulationer, har själv "bara" innekatter (som inte avmaskas, enligt rek. från vet.)
Jag skulle i alla fall ge den mindre 1 ½ tablett, den större två. Tror inte att de tar någon större skada av att få för mkt. men vad vet jag?!

Jag gissar ungefär som du, men jag vill gärna att någon här säger "Gör så här!", så jag har någon att skylla på sen. :angel:

Liknande trådar

Katthälsa Jag har tre katter, födda i mars i år. De lever mestadels utomhus dagtid, fångar och äter mycket möss, och sover inne på natten (fram...
Svar
4
· Visningar
825
Senast: Majjijann
·
Katthälsa Min katt är överviktig. Min plan var att utesluta torrfodret helt och enbart ge blötmat, men jag har märkt de senaste dagarna att katten...
Svar
10
· Visningar
2 001
Senast: MJLee
·
Foder & Strö Behöver lite råd Kom in en MAGER fånghäst (ponny) till stallet för 1,5 månad sedan. Den är närmare 30 år gammal och fräsch och pigg i...
Svar
15
· Visningar
3 308
Senast: FiVi
·
Övr. Katt Jag behöver bollplank och råd, jag mår som ett ruttet äpple. I somras träffade jag en ny kille, båda blev blixtkära. Vi har inte varit...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
17 203
Senast: Shenzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar