Hur gör ni egentligen? Det har slagit mig att jag bara gör, jag har inte tagit reda på hur jag borde göra.
Det är ingen länk med tips jag är ute efter, utan hur just ni resonerar.
Det enda jag har förstått är jag inte förväntas uppdatera för ofta, i synnerhet inte dela. (En av mina vänner uppdaterade 21 gånger häromdagen, nästan bara delningar. Hon bor på facebook.)
Men i övrigt:
- Skickar ni alltid PM när ni addar någon lite mer perifer person?
- När någon ni addat godkänner, skriver ni alltid på hens tidslinje då?
- Gratulerar ni alla era vänner på födelsedagen? (Jag gör det inte med mer perifera)
- Kommenterar ni allt ni skulle kunna kommentera av era vänner? (Jag gör det inte med mer perifera)
- Hur gör ni med en vänförfrågan som ni inte vill ha, låter ni den bara ligga eller väljer Inte nu? (Eller vad nu det alternativet är.)
- Hur resonerar ni mer?
- Föreslår ni nya vänner för era vänner? (Jag gör det inte, gillar inte att få sådana förslag själv. Det räcker med vad fb föreslår)
Oj, har aldrig tyckt FB varit komplicerat föränn nu .
Skickar aldrig pm utom när jag vill "prata" med någon mer privat, antingen fråga någon bekant om nåt eller ha en diskussion med en vän.
Skriver inte på någons tidslinje om jag inte vill något, typ gratta.
Gratulerar vissa på födelsedagen, en del grattar jag på andra sätt än FB och några grattar jag inte.
Är rätt restriktiv med kommentarer öht.
Jag avböjer vänner jag inte vill ha, rensar också frekvent bort ur min vänlista.
Jag kan förslå grupper för vänner men inte vänner.
Jag är bara spontan med kommentarer till närmare vänner, resten skriver jag inte så mkt i tidslinjen eller kommenterar hos öht.
Jag har många nära vänner på FB men också många bekanta/jobbrelaterade, jag skiljer rätt så mycket på hur jag hanterar dem på FB. Är mycket mer ytlig och reserverad med bekanta.