Dito, och lägger till sådana där idiotiska "Hemliga tjejklubben skriver statusar på ett hemligt språk som bara KVINNOR (=de informerade kvinnorna) förstår, i syfte att öka medvetenheten om bröstcancer. Tihi, så tokroligt!". Det är kanske inte delning i ordets rätta bemärkelse utan mer masspsykos. Men vore det inte bättre att bara skriva eller dela en status som
handlar om bröstcancer, om man nu ville öka medvetenheten på den punkten?
Nu har jag i och för sig inte sett någon sådan på länge, så antingen är det slut på dessa "skojiga" statusar eller så har jag raderat alla vänner som har haft sådana.
Angående övriga frågor så tror jag inte att jag addar någon som är så perifer bekant att jag måste förklara vem jag är, och jag fattar inte varför jag skulle skriva på någons tidslinje bara för att den har accepterat min vänförfrågan. Vänförfrågningar som jag inte vill ha klickar jag bort på direkten, ingen mening att låta dem ligga om det inte är för att jag är osäker på vem det är (dvs en mycket perifer bekant eller med gemensamma vänner där jag vill kolla först)
Mitt födelsedagsgrattande går i vågor, ibland grattar jag lite mer individuellt och genomtänkt men ibland ids jag inte alls. Känner jag att jag bara skulle skicka ett "grattis!" bland alla andra, så kan det nog lika gärna vara. Men är det någon som verkar uppskatta det särskilt så kanske jag kostar på mig det ändå. Jag dolde för övrigt mitt eget födelsedatum nyss, ska bli ett intressant experiment att se om någon kommer ihåg det av sig själv nästa år.
Jag använder Facebooks chatfunktion för snabb kontakt med bekanta av olika anledningar, när det gäller uppdateringar så är det mest när det händer något nytt och helst av positiv karaktär, ett nytt projekt på gården, en resa/utflykt till någon skojig eller vacker plats eller en trevlig fest. Varvat med bilder på djuren och trädgården ibland och lite berättelser från djurens alla hyss och påhitt.
Det jag gillar att läsa och följa från andra är också liknande egna foton och uppdateringar från vänner, och sedan uppdateringar och tips från mer officiella kanaler som kan vara bra att få i ett sammanhang när man ändå glor på Fejjan. Till exempel vissa matbloggar, Ridsport, Svt dokumentär, Svt play och lokaltidningen. Jag uppskattar mer reflekterande och lite djupare inlägg från vänner men de är inte vanliga och jag ids ju sällan själv skriva sådana heller.
Jag föreslår inte nya vänner för mina vänner utan det är i så fall att jag sammanför dem IRL och så väljer de att bli Facebookbekanta sedan om de vill det, annars ser jag ingen anledning.