Dorthealyst 19 April

Sv: Dorthealyst 19 April

Jag va där med...

Vi var där ett gäng från Berga Naturbruksgymnasium och tävlade i Ponnyparklassen.

Sv: Dorthealyst 19 April

Yngve välte i ett av maratonhindren, men det var ingen fara, det var i en skarp sväng så dom hade ingen direkt fart, ena hjulet gick upp på innerstolpen och så välte vagnen sakta sakta, både Yngve och groom han kliva av innan vagnen låg på sidan så Yngve hade ju full koll på tömmarna hela tiden, hästarna bara stannade och stod still tills groomen vält upp vagnen och sen fortsatte dom :)

Den stackars dansken gick det dock sämre för, hans par skenade på framkörningsbanan till precisionen och skenade in mot stallarna och dom parkerade bilarna. Där stod en Jeep med en sån trailer som man kan ha vagnen fram på (alltså med platta fram så det var mycket utrymme mellan trailer och bil). Där igenom fick hästarna för sig att hoppa, detta resulterade i att den ena hästen kom igenom och fortsatte iväg (utrustningen gick ju sönder) medans den andra hästen for in i bilen (som flyttade sig flera meter) och fick veven till hjulet på transporten in i buken samt bröt (minst) ett ben och fick slaktas på plats :( Usch säger jag bara, är glad att jag slapp se det.

jag såg när de tog bort hästen inte en trevlig syn .... nu vet jag varför såret i magen trodde ett tag att det var stången som gått in där.... USCH säger jag bara ingen trevlig syn För er som vill Veta Ekigape 26 var det... Hästen 26A gick bort:(

Liknande trådar

Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
553
Senast: Emma-pemma
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 989
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 097
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka