Dörr till öppning utan dörr

Hoppelhase

Trådstartare
Jag behöver en dörr till en öppning utan dörr. Man förstår precis hur jag menar va? ;) Alltså öppningen till ena rummet är utan dörr, det finns ingen dörrkarm/gångjärn och verkar aldrig ha suttit någon dörr där. Jag hyr lägenheten i andra hand och får troligen inte sätta in en riktig dörr men eftersom jag ska dela lägenhet med någon annan vill jag gärna ha mer än bara ett draperi.

Någon som har någon smart idé? Jag måste alltså kunna ta mig in och ut så spika igen öppningen är inget alternativ. :D Lösningen ska ju helst inte kosta så mycket och måste vara icke-permanent, dvs gå att ta bort om ett halvår igen.

Mina mest kreativa förslag hittills har varit att köpa en lagom bred garderob och ställa i öppningen, ta bort bakväggen och använda dörren som, ja, dörr, samt att konstruera en dörr på hjul på något vis. Någon som har ett bättre förslag? Räknar med massor av svar i denna tråd... :angel:

Sv: Dörr till öppning utan dörr

Någon spalje eller så då?
Som inte väger spec mycket så den lätt kan flyttas.
Ev ha den på hjul så är det lättare.

Förslaget med garderoben lät ju bra. Annars så går det att sätta dit en dörr utan att göra åverkan på öppningen. Kila fast karmen, sen går det säkert att sätta dit foder åtminstone på ena sidan, den andra kan väl få vara ful. Det håller säkert ett halvår om du inte är typen som blir arg och smäller hårt i dörrar :)

såja, kilar du från båda hållen bör det hålla!

En utanpåliggande skjutdörr är ju inte speciellt svårt att fixa. Dessutom ger den ingen åverkan direkt på väggen.

150-03-slidingdoor-whitelacquer.jpg

Senast ändrad:

Ahh, tack alla för bra förslag! :bow: Men jag löste det hela genom att ta sovrummet och lämna rummet utan dörr till min roomie. :o:idea::angel:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 996
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 087
Senast: Bison
·
Hemmet Jag har en nemesis-dörr i min nya lägenhet som stänger sig av sig själv. Då det är badrumsdörren och jag har katt, vill jag gärna att...
Svar
12
· Visningar
6 774
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka