Dör silverfiskar i dammsugaren?

Hooloovoo

Trådstartare
När jag dammsög nyss så råkade två små silverfiskar slinka med och då undrar jag nu, dör de i dammsugaren eller kommer de att leva loppan i dammsugaren i mitt städskåp nu?

Hoppas jag har postat i rätt forum nu, eftersom min fråga gäller städning valde jag hem & hobby framför Andra djur.

Sv: Dör silverfiskar i dammsugaren?

Då silverfiskar gillar fuktiga miljöer och det i en dammsugarpåse brukar vara väldigt torrt så tror jag inte de är sådär jättenöjda med sitt nya hem.

De gillar ju att käka papper så de kanske äter sig ut ur påsen.

dom borde dö av resan upp i dammsugaren men öppna påsen och kolla :D

dom borde dö av resan upp i dammsugaren men öppna påsen och kolla :D

Det var lite så jag tänkte också, men jag brydde mig faktiskt inte om att öppna påsen och kolla. Det var väldigt små silverfiskar och väldigt mycket skräp i påsen :)

Gissningsvis kryper de ut ur dammsugaren och finner sitt nya hem i städskåpet alt. virvlar ut när du dammsuger nästa gång och hamnar på något nytt ställe.
Jag skulle ha slängt dammsugarpåsen direkt.

T.ex. pälsängrar överlever glatt i dammsugarpåsar, så jag gissar att detsamma gäller silverfiskar.

Jag läste om en som sög in ett getingbo i dammsugaren sedan sög han in startgas för att söva dom .Dammsugaren exploderade och getingarna blev mkt förbannade.

När jag dammsög nyss så råkade två små silverfiskar slinka med och då undrar jag nu, dör de i dammsugaren eller kommer de att leva loppan i dammsugaren i mitt städskåp nu?

Hoppas jag har postat i rätt forum nu, eftersom min fråga gäller städning valde jag hem & hobby framför Andra djur.

Ush hoppas du inte menade en vanlig dammsugare utan akvariedammsugare:grin:

Ush hoppas du inte menade en vanlig dammsugare utan akvariedammsugare:grin:

Silverfiskarna lever på golvet i mitt badrum och min hall, där använder jag vanlig dammsuare.

Jag kan också säga att hade jag haft ett akvarium hade jag troligen inte kört ner dammsugaren där :D

Silverfiskarna lever på golvet i mitt badrum och min hall, där använder jag vanlig dammsuare.

Jag kan också säga att hade jag haft ett akvarium hade jag troligen inte kört ner dammsugaren där :D

Du man vet aldrig:grin:

Men då har jag blivit något klokare , visste inte alls att det fanns:)

Ok:) Thanks, ärligt talat har jag aldrig hört talas om den insekten, var hundra på att det var en Fisk:)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Soapbubble
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 058
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 636
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka