Doping och Hippotrim

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare jari
  • Startdatum Startdatum
Sv: Doping och Hippotrim

JA! var min första tanke, sen slog det mig att dom "köper" nog fan bara "tid" eller ställer sig i god dager. För att slippa göra några förändringar! Eller åtminstone göra dom NU!
Jag är lika orolig fortfarnade.
Igår när jag startade på Bergsåker hade dom uppbindningar gjorda av spännband i tyg... Kedjor el plastade dito kan man ju iallafall skölja av ifall man vill. Men dessa såg skitiga ut och inte gick det att lossa dom, för att rengöra dom heller!:confused:
Gammal häst skit i gången trots att jag var förs in i det stallet... man orkar ju inte gnälla heller. Förstod att personalen hade verkligen fullt upp denna vecka däruppe.

Sv: Doping och Hippotrim

Jag är lika orolig fortfarnade.
Igår när jag startade på Bergsåker hade dom uppbindningar gjorda av spännband i tyg... Kedjor el plastade dito kan man ju iallafall skölja av ifall man vill. Men dessa såg skitiga ut och inte gick det att lossa dom, för att rengöra dom heller!:confused:
Gammal häst skit i gången trots att jag var förs in i det stallet... man orkar ju inte gnälla heller. Förstod att personalen hade verkligen fullt upp denna vecka däruppe.

Men där tycker jag att resonemanget med att man måste höja boxhyran inte kan försvaras. Det enda som görs är att allt strö byts ut till nytt, och att boxarna sopas ur. Om en häst har slickat på galler eller på en vägg, eller varför inte på en uppbindnings rem... så kan ju skiten sitta där, man kan lika lätt få i sin häst något iaf.
Och det är ju lite för lätt att lägga allt ansvar på tränaren. Tränaren kan i många fall inte skydda sig hur mkt man än vill.

Sen undrar jag hur många andra som blivit fast för ofrivillig doping som inte blivit friade, hur känner de sig nu?
Eller gäller det bara att hota med att sluta och vara en större tränare för att man ska få igenom något liknande?

Liknande trådar

• Låst
Hästvård Lånade annan tråd först men tänkte det kanske lättare få svar om jag skriver direkt här. För att göra en lång historia jättekort...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Födda-24