Döpa om hund?

E

Englaa

Är det dumt att döpa om en hund som är 4 månader gammal? Hon lyssnar väl skapligt på namnet, men det är rätt så jobbigt att säga...

Funderar på om hon ska få fortsätta heta Engla eller inte...:p
Brukar kalla henne Englie och Englis, eftersom det är lättare med namn som innehåller s och i...men dom namner är så himla fula enligt mig.:crazy:

Kanske ingen idé att lära in ett nytt namn? Ska jag låta henne heta det hon gör och kalla henne för tex Englie/Englis istället?
Tips, någon?:confused:

Sv: Döpa om hund?

Kanske börja kalla henne Ängel, skapligt likt...?

Jag har döpt om en hund som var 5 månader gammal. Det nya namnet var inte det minsta likt det gamla. Det gick jättesnabbt att få honom att lystra till det nya.

Har döpt om min ena vovva helt. Hon kom från Tyskland och kunde inte språket ett dugg och kallades för Pipp. Hon döptes om till Pepsi när hon kom hit och det gick fint. Gjorde som man gör med valpar säja namnet och ge godis.

Min valp döpte jag till Ella men nu kallas hon både Ella & Ellis.. Lättare att säja Ellis än Ella.. Hon lyssnar på båda..

minas vänners hun (12 år) har massa namn! :idea:

Heter egentligen Duke (utalas djuk) men kallas mest för snoffe, lyssar på båda, Duke anväds mest vid tillrättavisning, men lyssnar även ibland på dunket m.m. så visst borde det gå! :idea:

Min pappas hund lystrar till MÅNGA namn..
Han heter Zicco, så det är de vi använder oftast..

Annars så kan de bli Foppen, Psycho, knäppis, vovven, foppa osv..

Så det ska nog gå alldeles utmärkt:D

Pffs, Engla är väl rena barnleken, min heter Fortune på dalmål. Fååååååtschune....

:angel:

Senast ändrad:

Välj något liknande så blir nog övergången smidig. Hon lär sig snabbt att lyssna till det nya om du tar bort det gamla.

Pinglan kanske?
Annars är ju Ängel bra.

Btw, min häst hette Rö... Hur tror du jag lät när jag stod och brööööölade vid haggrinden?? :D

Haha, det där namnet kunde jag inte ens säga fast du skrev hur det uttalades.:D

Det får nog vara Engla trots allt.:p

Jag tycker också Engla är jättefint :)
Jag bytte namn på en hund som var 1,5 år när han kom till mig. Han lärde sig det jättefort. Jag tog ett namn som liknade lite det andra han hade.

"halvlöjligt"..? psshhht... :smirk:

Vad sägs om två cockertikar vid namn Fancy och Candy?
Eller en fet kontemplativ labbe vid namn Ior?
En nerklippt shi tzu - Sluggo.
Boxertik- Fjällan
Springer Spaniel - Dolly
New Foundland - Okey
Papillion - Arne

Samtliga hundar existerar/har existerat. :)

Pinglan är ett fint namn.

I stallet där jag red förut fanns en jättesnygg valack som var korsad halvblod/ arb....Mollusk hette han...
Som tur var gav de honom rättvisa genom att kalla honom Molle.

Min hund heter Lilo, och jag tycker det är allt annat än vackert. Jag hade tänkt byta till Soja, men det får den framtida hunden heta istället. Jag orkar inte byta namn på en hund som då var 2,5 år. Men, har med tiden kommit på att hon är en liten Lilo, så det får vara ^^

I stallet där jag red förut fanns en jättesnygg valack som var korsad halvblod/ arb....Mollusk hette han...
Som tur var gav de honom rättvisa genom att kalla honom Molle.

Oj, de kan inte ha gillat den fölungen mycket...! :D
Hade rumpan full av mollusker som 14:is. En manlig läkare (snygg så klart) fick pricka hål på dem med en nål. Det var... trevligt vill jag mig minnas. Inte.

Och där dök väl alla chanser till att hitta ett ragg via buke rätt ner bland underforumens mörka fogar... :p

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 399
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 314
Senast: Jeps
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 592
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar