T
TheOne
0000000000
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dop
Något ska man väl få för skattepengarna, det är ju en fin lokal och en högtidlig stämning
Dop
Något ska man väl få för skattepengarna, det är ju en fin lokal och en högtidlig stämning
Men det är väl inte därför som man döper sitt barn? För att få valuta för skattepengarna?
Nej, men jag tycker ändå att det är en fin lokal och en högtidlig, fin stund så varför inte nyttja det? Mer tradition kanske...
Nej, men jag tycker ändå att det är en fin lokal och en högtidlig, fin stund så varför inte nyttja det? Mer tradition kanske...
Dop
Dop för min del. Jag är troende, så för mig var det självklart.
Jag tycker faktiskt inte att det är fel att döpa barnen även om man inte är troende. Man ger då barnet en möjlighet att själv ta ställning i tonåren, dvs konfirmation eller inte konfirmation.
Man ska inte påtvinga sina barn en religion men man ska heller inte hindra dem.
Eeeh... genom att döpa barnet gör du valet för barnet. Om barnet är odöpt och i tonåren vill konfirmera sig brukar det gå alldeles utmärkt att samköra dop med konfirmation. Det är i min mening att låta barnet själv ta ställning.