Donnerhall söner i avel i Sverige?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kicket
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 266

kicket

Trådstartare
Vilka Donnerhall söner är i avel i Sverige idag?
Vad vet ni om dem förutom bruksprovsresultat.
Har ett arabiskt fullblodssto som jag ev ska betäcka med hbl i år o vill gärna få upp storleken o där är ju Donnerhall blodet oslagbart.
I Donnerhall finns både storlek, gång o ridbarhet. De 2 senare finns redan hos stoet. Så det är främst storleken jag vill nå åt.
Don Primero går bort(betäcker ett Chapmansto med honom i år) då han känns för liten.

Vad tycker ni om de andra?

Sv: Donnerhall söner i avel i Sverige?

Donnerfly 951, sedan importeras det på De Niro och Don Fredrico.

Vilka Donnerhall söner är i avel i Sverige idag?
Vad vet ni om dem förutom bruksprovsresultat.
Har ett arabiskt fullblodssto som jag ev ska betäcka med hbl i år o vill gärna få upp storleken o där är ju Donnerhall blodet oslagbart.

Om du vill åt blodet så är ju Sir Donnerhall bra! Annars röstar jag för Don Frederico. Har man ett ädelt sto tror jag att det är en mycket bra korsning. Vidare har du även De Noir och Dionysos som representanter för D-linjen.

Senast ändrad av en moderator:

Är du modig så kanske A Dandy Man kunde vara något. Hans mamma var/är ganska rejäl, men som sagt DP och Amiral är ju inga mastodonthingstar höjdmässigt, så det är svårt att lista ut vad han kommer att ge. Men abslout en stam som jag kan buga mig för djupt.. Amber är det absolut trevligaste Amiral-avkomman jag har träffat någonsin.. Och faktiskt ett super trevligt sto oavsett vem som varit far ;).
Men nu är han ju oprövad och vi vet egentligen inget alls av vad han kommer att ge, men han har massa och power :). Fast det är kanske lite väl stor skillnad mellan hingst och sto där?

Här bland våra svenska hingstar så toppar väl Briar höjdblup, och det kasnke kan vara bra. Jag vet inte om jag tycker att han är så fantastisk själv, men med Jan Brink är han fantastisk. Men blir avkommorna lika bra som blupen säger att de ska vara? Bara nyfiken, inget påhopp. Har ingen erfarenhet av hans avkommor.
Donnerfly är väl inte så fantastiskt spännande, är han det?

Annars brukar ju Holsteinarna vara ganska säkra storleksmässigt har jag hört ryktas om, och det är inte så svårt att hitta holsteinerhingstar som rör sig trevligt.. Kanske en holsteiner med ganska mycket fullblod..
U

Tack alla för svar.
Är ju lite såld på Donnerhall, pastejja;) .
Och där vet man även att det med största sannolikhet blir stort.
Men jag håller med om Donnerfly...han lockar inte särskilt.
A Dandy Man får gärna bevisa sig först. Briar gillar jag inte alls.
Vi har ju förstås Don Romantic med Donnerhall som farfar, men med facit i handen från förra sommaren så vet jag hur svårt det är att få semin. Annars toppar han min "vill ha" lista just nu.
Fryst semin blir en sådan dyr historia så där gick någon av de andra föreslagna bort, tyvärr.
Vem tar in Sir Donnerhall? Hittar inte årets katalog bland alla papper på mitt ostädade skrivbord:smirk:

Senast ändrad:

Nu har jag hittat årets katalog men inte Sir Donnerhall...

Nu har jag hittat årets katalog men inte Sir Donnerhall...

Nu får man väl inte länka...men om du tittar i ASVH's faktablad så hittar du importören där.

Oj, vad dyr han var!

Senast ändrad av en moderator:

Förra året tog International Stallions in på honom, men bara fryst, tror att dom gör det i år också.

Ok. Tack, ska kolla ASVHs faktablad, trist om det bara är på fryst, blir så dyrt.

Någon annan bra Donnerhall son som bevisat sig?

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 379
Avel Jag har funderat på detta länge. Många av de äldre hingstarna får ett litet antal ston även om de nedärvt sig bra och därför frågar jag...
Svar
1
· Visningar
1 156
Senast: Angel
·
Avel Nu är det dags för mig att starta en hingst tråd=) Jag har ju ett sto född 1997 e.Elmegårdens Fight - ue. Limebrand. -08 fick hon...
Svar
1
· Visningar
792
Avel Hej, jag var inne här för längesen och startade en tråd. Men hittade tyvärr inte den så jag skapar en ny. Min häst har gått o skadat... 2 3
Svar
45
· Visningar
5 843
Senast: Rifer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka