Ja ja, det är mig du menar.Jag vet inte om jag har lust att läsa igenom alla trådar, det är helt okej att du tycker någonting annat. Min uppfattning är att det har skrivits väldigt negativt om ryssar i generella ordalag som gett mig bilden av att man resonerar att "ryssar har varit såhär i många hundra år och kommer vara så i många hundra år till, så det är ingen mening med att tänka något annat...".
Sedan kanske "aldrig någonsin" var lite för långt tidsperspektiv om du tänker att jag med det avser tills universums tidsände, men riktigt så länge menade jag inte...
Även om jag aldrig någonsin ens rört mig i trakterna av att framföra åsikten att göra ett Gaza av Ryssland. Men här har du säkert bara använt lite artistisk frihet. Det kan jag ta.
Men om vi nu tar en humanistisk vinkel på den problematik vi berör - att vi har med en stor granne i öster som eventuellt kan ha imperialistiska avsikter som just nu är inne i en treårslång speciell militäroperation i ett grannland, så grannlandet kunde börja genom att slå tillbaka. Hur ska vi och våra andra gemensamma grannar hantera det här, gärna på ett hållbart sätt så att pågående militäroperation avslutas på ett juste sätt för alla inblandade parter. Plus att militäroperationer i random grannländer utförda av denne store granne i öster inte återkommer?
Jag är ingen dålig människa, och ändrar gärna åsikt om jag bemöts med övertygande argument!
Låt höra!