Tack for den. Jag tillhor de 189,372,325 manniskor som inte rostade pa honom men far leva med honom och jag har absolut inte "baddat for det sjalv". Daremot far jag leva med att allt blir dyrt, forhallanden med omvarlden rasar, och livet blir betydligt mer besvarligt pa alla satt.
Och nu stiger jag ut ur den har traden.
Synd att du inte vill delta mer.
För det vore väldigt intressant att få höra hur en vanlig person, som bor i USA, och samtidigt har bra koll på Sverige/Europa, uppfattar vad som händer.
Hur dyrt blir det? Syns det redan i mataffären?
Är det (synligt) många som drabbas om/när medicaid och andra sociala välfärdssystem havererar?
Nerdragningen av stöd till VA, och alla uppsägningar av "lokala" federalt anställda, syns det några konsekvenser?
Hur går "snacket på gatan"?
Vad tycker vanligt folk om det där med handelskrig å ena sidan och att göra sig ovän med alla allierade å andra sidan?
Och en sak är ju att tycka det är dyrt att stötta Ukraina med vapen - även om kostnaderna överdrivits av Trump, men litar verkligen vanligt folk på Putin?
Om du inte vill debattera, vilket jag kan förstå, så kanske du kan samla ihop lite tankar då och då, och berätta för oss hur snacket går, så att säga, med en tydlig brasklapp att det är ett litet nedslag i verkligheten som du ser det, och att du inte tänker diskutera.