Donald Trumps andra presidentperiod fortsättning på "Valet i USA"

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar vad Demokraterna sysslar med just nu? Det är väldigt tyst från deras läger, eller också rapporteras det bara inte därifrån? Men det är ju skarpt läge nu, de kan inte bara lägga sig platt! Samtidigt tror jag de har en stor chans nu, om de kan ta fram en stark ledare som fyller kriterierna för att accepteras.

Jag undrar vad Demokraterna sysslar med just nu? Det är väldigt tyst från deras läger, eller också rapporteras det bara inte därifrån? Men det är ju skarpt läge nu, de kan inte bara lägga sig platt! Samtidigt tror jag de har en stor chans nu, om de kan ta fram en stark ledare som fyller kriterierna för att accepteras.
Spridda protester. Ganska högljudda, men alltför spridda.

En del av problemet är att det ingår ett hot om repressalier för alla som inte dansar efter pipan, vilket hämmar demokrater, men kanske i än högre grad de republikaner som ser vansinnet hända framför sina ögon.

https://thehill.com/homenews/administration/5176848-democrats-protest-trump-congress/

"
Frost’s shirt said “No Kings live here” while others read “RESIST” in bold white letters.

“Donald Trump is many things – a liar, a grifter, a wanna-be-dictator – but no matter how hard he tries and how many Republicans in Congress bend the knee and kiss the ring: he will never be king,” Frost said in a statement.
"

“Tonight, the American people saw a desperate liar stand in front of a podium and spit out excuse after excuse as to why he hasn’t been able to make your life better,” he added.

Other protests continued within the chamber, as a group of Democrats held signs that read “save Medicaid” and “Musk steals” during Trump’s remarks.

As the speech continued for more than an hour, Democrats continued to pour out.

Det håller jag med om, men Tyskland och Japan bytte väl ledare också? Till mer välvilligt inställda. Det har inte Ryssland gjort, då blir det svårt för att få dit människor lika fort som i de länderna.
Under 200 år har Ryssland bytt en del ledare. Och Putin kommer inte leda Ryssland en sekund efter att kriget är slut. Om inte Ryssland har vunnit, förståss.

Passar på att lägga till, att ovan där jag pratar om ryssar menar egentliga ryssar - det finns gott om oblaster och liknande som är vasaller till Moskva. De har sett hur de utnyttjas, och har åsikter om det.

Det rapporteras därifrån, men det är för det mesta ganska smärtsam läsning. Ledarna i representanthuset och senaten, speciellt inte den förstnämnda, känns helt fel för att klara av den här uppgiften.

Sedan känns det som att partiet borde reflektera lite över konsultklassen som de omger sig med, och byta ut ganska många där. Bla. så rapporterades det i veckan om att den mer centristiska/moderata delen av partiet samlats tillsammans med konsulter och lobbyister och försökt skissa på framtiden, och det känns helt sinnesjukt att de vill röra sig bort från gräsrötter/små donationer (= förlita sig mer på att ta pengar från lobbyister istället), hänga mer på gunshows och i kyrkan för att träffa väljare och i stort sett bli mer höger.

Men det i ljuset känns det ganska illavarslande att man valde en moderat demokrat till att ge partiets respons på Trumps tal, där hon la emfas på att Ronald Reagan lär vända sig i graven nu... (sen var resten inte SÅ illa)

De har bäddat för det själva, kan inte tycka synd om dem.

Tack for den. Jag tillhor de 189,372,325 manniskor som inte rostade pa honom men far leva med honom och jag har absolut inte "baddat for det sjalv". Daremot far jag leva med att allt blir dyrt, forhallanden med omvarlden rasar, och livet blir betydligt mer besvarligt pa alla satt.
Och nu stiger jag ut ur den har traden.

Tack for den. Jag tillhor de 189,372,325 manniskor som inte rostade pa honom men far leva med honom och jag har absolut inte "baddat for det sjalv". Daremot far jag leva med att allt blir dyrt, forhallanden med omvarlden rasar, och livet blir betydligt mer besvarligt pa alla satt.
Synd att du inte vill delta mer.

För det vore väldigt intressant att få höra hur en vanlig person, som bor i USA, och samtidigt har bra koll på Sverige/Europa, uppfattar vad som händer.

Hur dyrt blir det? Syns det redan i mataffären?

Är det (synligt) många som drabbas om/när medicaid och andra sociala välfärdssystem havererar?

Nerdragningen av stöd till VA, och alla uppsägningar av "lokala" federalt anställda, syns det några konsekvenser?

Hur går "snacket på gatan"?

Vad tycker vanligt folk om det där med handelskrig å ena sidan och att göra sig ovän med alla allierade å andra sidan?

Och en sak är ju att tycka det är dyrt att stötta Ukraina med vapen - även om kostnaderna överdrivits av Trump, men litar verkligen vanligt folk på Putin?

Om du inte vill debattera, vilket jag kan förstå, så kanske du kan samla ihop lite tankar då och då, och berätta för oss hur snacket går, så att säga, med en tydlig brasklapp att det är ett litet nedslag i verkligheten som du ser det, och att du inte tänker diskutera.

Det är väl jättedumt att överge diskussionen.
Just nu så behövs "röster innifrån" mer än någonsin.
Annars så blir USA ett slutet, isolerat och tystat land.

Under 200 år har Ryssland bytt en del ledare. Och Putin kommer inte leda Ryssland en sekund efter att kriget är slut. Om inte Ryssland har vunnit, förståss.

Passar på att lägga till, att ovan där jag pratar om ryssar menar egentliga ryssar - det finns gott om oblaster och liknande som är vasaller till Moskva. De har sett hur de utnyttjas, och har åsikter om det.
Jag tänkte inte på 200 år utan efter senaste världskriget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #10
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka