b_ridutbildning
Trådstartare
Efter helgens tävling har jag funderat ganska mycket på det här med protokollet och domarens kommentarer. Jag red LA:3 och MsvC:1 för samma domare. Hennes kommentarer var lite annorlunda än vad jag är van vid - i positiv bemärkelse. I stället för att skriva "dyker" vid upptagningen efter ökad galopp så skrev hon "önskar mer bärighet" och så var det på varje delmoment. En kommentar i positiv anda istället för att fokusera på det som egentligen var misstaget som drog ner poängen. Först tänkte jag att hon inte sett att han var på bogarna men jag insåg efter lite funderande att det helt enkelt handlade om en domare som ville ge konstruktiv kritik! Och det kändes mycket mer positivt att läsa.
Det ger ju en helt annan förutsättning att lyckas efter nästa ökning om jag tänker på ökad bärighet istället för "dyk inte". Om jag tänker "dyk inte" så lär det ju garanterat bli en störtdykning! Det man fokuserar på brukar ju inträffa.
Vilka erfarenheter har ni?
Det ger ju en helt annan förutsättning att lyckas efter nästa ökning om jag tänker på ökad bärighet istället för "dyk inte". Om jag tänker "dyk inte" så lär det ju garanterat bli en störtdykning! Det man fokuserar på brukar ju inträffa.
Vilka erfarenheter har ni?
Senast ändrad: