Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det lär vara riktigt dåliga hundar du fått tag i. En brukshund som älskar att vara soffpotatis?
Som uppfödare skulle man ju skämmas över ett sådant avelsresultat.
berner sennen, finns ju olika hårlag på dom med
Det finns 4 olika Sennenraser men de är väldigt olika i temperament!
Öh, vad menar du med att det finns olika hårlag? Det finns 4 olika Sennenraser men de är väldigt olika i temperament!
Jag har träffat den korthåriga varianten (kommer inte ihåg vad den heter)och den var allt annat än lugn, vilket jag annars förknippar med den långhåriga.
Jag har träffat den korthåriga varianten (kommer inte ihåg vad den heter)och den var allt annat än lugn, vilket jag annars förknippar med den långhåriga.
Öh, vad menar du med att det finns olika hårlag? Det finns 4 olika Sennenraser men de är väldigt olika i temperament!
Äh, Rottweiler rules!Det FINNS ingen bättre soffpotatis än vår rottistik - hon är den perfekta familjehunden, tålig, glad, sover gärna och är nöjd så länge hon får vara med sin familj;OSS.
Hon skiter i sin "brorsa" schäfern, men tvåbeningar är viktiga för henne
Förstår inte att folk anser att rottisar kräver en massa aktivering - har haft både rottisar och schäfrar i många år och kan säga det att rottisa ( tikarna ) är "a piece of cake" i jämförelse. Inte är de några aktivitetstörstande vovvar inte!
Jag håller på dina Päron jag...
*OT*
Vilka är skillnaderna? Sennenraserna diskuteras som hund nummer två här hemma, om någon har erfarenhet av de olika: berätta gärna!
/Syrsa
Den stora eller lite mindre korthåriga? (dvs Grosser schweizer sennenhund eller entlebucher sennenhund)
/Syrsa