Dölja likes och kommentarer på profilbild (FB)

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Raderad medlem 6459
  • Startdatum Startdatum
R

Raderad medlem 6459

Vet nån hur man gör det? Jag har sett flera som har sina profilbilder public, dvs vem som helst kan se bilden, men som har gjort så att man inte kan se vem som gillat eller kommenterat den. Var ställer jag in detta? När jag trycker på profilbilden och på lilla jordgloben bredvid så står det:

"You can decide who should see the other details, such as the description, likes or comments."

Men sen hittar jag ändå inte VAR jag gör detta. Är det nån som vet?

På min står det på svenska och det är bara att välja målgrupp där, direkt under den texten.
profilbild_zpsvhlcavqc.jpg

På min står det på svenska och det är bara att välja målgrupp där, direkt under den texten.
profilbild_zpsvhlcavqc.jpg
Fast det där reglerar ju hela profilbilden, inte endast likes och kommentarer. Eller?

Jag vill ha min profilbild publik men inte vem som gillat eller kommenterat.

Fast det där reglerar ju hela profilbilden, inte endast likes och kommentarer. Eller?

Jag vill ha min profilbild publik men inte vem som gillat eller kommenterat.

Som det står så är profilbilden alltid publik men du kan ändra övrig info (bildbeskrivning, gilla-markeringar eller kommentarer)

Nu har jag lekt runt ett tag. Har du ställt om så att även "gamla" inlägg får de nya säkerhetsinställningarna? Jag fick bort en hel massa genom att kryssa i den. Nu syns varken kommentarer, likes eller gamla inlägg.

Nu har jag lekt runt ett tag. Har du ställt om så att även "gamla" inlägg får de nya säkerhetsinställningarna? Jag fick bort en hel massa genom att kryssa i den. Nu syns varken kommentarer, likes eller gamla inlägg.
Ska kika på det imorgon. Tack!

Vet nån hur man gör det? Jag har sett flera som har sina profilbilder public, dvs vem som helst kan se bilden, men som har gjort så att man inte kan se vem som gillat eller kommenterat den. Var ställer jag in detta? När jag trycker på profilbilden och på lilla jordgloben bredvid så står det:

"You can decide who should see the other details, such as the description, likes or comments."

Men sen hittar jag ändå inte VAR jag gör detta. Är det nån som vet?
Delvis KL
Varför vill man inte att det ska synas vem som gillat och/eller kommenterat profilbilden? Som aktivt val, menar jag.
:)

Delvis KL
Varför vill man inte att det ska synas vem som gillat och/eller kommenterat profilbilden? Som aktivt val, menar jag.
:)
Eftersom jag tycker att kommentarerna är privata helt enkelt. Vem som gillat är inte hela världen men för mig känns kommentarerna otroligt onödiga att ha publika.

När jag tittar på de äldre profilbilderna så kommer det inte ens upp så jag kan ställa in det för kommentarer och likes :banghead:. Utan då kan jag bara ställa in, antar jag, vem som kan se bilden?

Äh jag ger upp. Haha. Orkar inte hålla på mer med jäkla Facebook.

@niphredil Om du orkar göra ett försök till så ska jag försöka ge en lite bättre guide.
- Gå in på "settings" (under den lilla pilen i den blå menyraden högst upp)
- Klicka på "Limit past posts"
- Du får en massa varnignsrutor (:cautious:) att godkänna
- Tada!

... för mig åtminstone. Men jag har full förståelse för att du inte orkar. Jag håller på att bli tokig i mina försök att ladda ner ett program från universitetets hemsida :yuck:

Kort sagt: I feel ya sister!

Jaha @Araminta jag testade det och det enda det gjorde var att dölja alla andra gamla profilbilder. men man ser fortfarande alla kommentarer och likes på den jag har nu. i give uuuuuup.

Men tack för hjälpen, du är snäll som försöker hjälpa mig att fixa :).

Liknande trådar

Kultur Jag har inte skrivit på engelska eller inte akademiskt på ett antal år. Funderade på om jag fortfarande kan skriva öht. Satte mig ner...
Svar
14
· Visningar
1 756
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Idag när jag kollade min email, brukar även kolla skräpposten då några av mina mail som inte är skräppost hamnar där också och såg ett X...
Svar
19
· Visningar
3 507
Hästvård Någon som har synpunkter och tankar om detta resonemang? @spaderÄss eller nån? Why do ‘cresty’ necks suddenly go rock hard? This...
Svar
0
· Visningar
843
Senast: MonteRose
·
Relationer Jag läste denna sida. Och det som Dan Bacon säger är precis det som jag har hört hundratals gånger om här på buke. Mer eller mindre...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
9 240
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar