pippilotta
Trådstartare
Rätta mig om jag har fel , men man kan väl inte ta dolda felförsäkring på valpar som är 8 veckor om inte tiken är tecknad som avelstik?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som uppfödare kan man teeckan dolda felförsäkring på sina valpar oavsett om tiken är försäkrad eller inte.
Rätta mig om jag har fel , men man kan väl inte ta dolda felförsäkring på valpar som är 8 veckor om inte tiken är tecknad som avelstik?
Tror man behöver anmäla dom tidigare, men är inte säker - olika bolag kan ha olika regler.
En tik tänkt för avel brukar man ha avelsförsäkrad och då ingår oftast dolda felförsäkringen och man anmäler bara att tiken fått valpar. En icke avelsförsäkrad tik kan man teckna separat dolda felförsäkring för valparna (men då tillkommer extra kostnad för det), men vet som sagt inte hur tidigt efter födseln som man ska anmäla. Har liksom inte varit aktuellt för mig, då mina tikar redan är avelsförsäkrade - så du får nog kontakta försäkringsbolaget och höra efter då det säkert även kan skilja mellan olika bolag.