Dolce Gusto kapselmaskin - kapselhållare

Houdinie

Trådstartare
Jag fick en Dolce Gusto kapselmaskin i julklapp och är mycket nöjd. :d
Jag undrar nu bara om ni kan hjälpa mig att välja/hitta en bra, snygg och praktisk kapselförvaring?

Hur förvarar ni kapslarna?
Hur är det billigast att köpa kapslar? På nätet eller i vanliga matbutken?

Sv: Dolce Gusto kapselmaskin - kapselhållare

Jag har mina nespressokapslar i porslinsburkar/krus i ett köksskåp. Burkarna är i huvudsak köpta på Tradera. Jag tycker inte ställen som säljs som tillbehör till kapselmaskinerna är snygga alls.

Jag har kartongen som den är i skåp eller bredvid maskinen.

Vilken snygg hållare! :)

Vi har bara kartongerna ståendes i skåpet staplade på varandra. :D

Nu har jag en Caffitaly, så jag fick ett kapselställ från Löfbergs egna shop, och det ser precis ut som det hestmannen (hoppas det blev rätt?) länkade till här ovan, bara att mitt är lite högre :) kanonbra, mitt rymmer 36 kapslar.

Jag har handlat kapslar från Löfbergs shop, men också från en sida som heter DeliCo.. Bara att googla :)

Jag har utöver kapselstället, en serveringslåda och även kapslar i en glasvas, men den kommer bli överflödig nu :)

Jag har en stor skål med kaffekapslar och en matchande stor vas med koffeinfria kapslar. De står precis bredvid bryggaren.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 436
Senast: KesoNeso
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 585
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka