Dog TV - tv kanalen för hundar

Lycanthrope

Trådstartare
Vad tror ni om detta koncept?
Skulle ni placera hunden framför tvn till att titta på det? Kanske ha det på när hunden är ensam hemma? :p

"DOGTV’s 24/7 programing helps stimulate, entertain, relax and habituate
dogs with shows that expose them to various movements, sounds, objects,
experiences and behavior patterns, all from a dog’s point of view"

http://dogtv.com/

Sv: Dog TV - tv kanalen för hundar

Vi skaffade möss istället. Live tv för taxen :D
Han gör ingenting men han kan sitta och titta på akvariet långa stunder, även när dom inte är ute och springer.

Jag har valt att aktivera mina hundar istället för att placera dom framför substitut. Dom få timmar dom är ensamma hemma kan dom sova (läs: ladda batterierna) inför nästa aktivitet.

Videor som förvandlar TVn till ett akvarium har funnits länge i USA för att tillfredsställa katter.
Leon skulle nog riva huset om han lämnades med en TV som visade hundar in action.

Kan tänka mig att det bara är stressande för hunden med en sån grej.

Jag har också sett det förut, men jag tror det var ett program från Kina eller Japan?

jag läste om det på nåt amerikanskt bc forum för ganska många år sedan.

Är det många som har hundar som "tittar" på tv? Mina hundar är både tv- blinda och döva..

Mina kan reagera om det är något särskilt ljud men är inte så brydda i tvn annars.

Aktiverar då mina fullt tillräckligt utan att dom behöver titta på dog tv :D
Tror inte alla hundar ser det som avslappnande direkt.

Ja, den yngsta av mina har reagerat en gång på en dörrknackning kommer jag på nu. Men alla djur och pistolskott och liknande har han inte rört en fena för. Då är han ändå rätt ljudkänslig...

Har alltid undrat hur ljudet kan uppfattas så annorlunda, pratar jag tex i telefon med högtalare bryr ingen av dem sig heller även om det är en högst älskad person på andra sidan luren.

Videor som förvandlar TVn till ett akvarium har funnits länge i USA för att tillfredsställa katter.
Leon skulle nog riva huset om han lämnades med en TV som visade hundar in action.

Mina hundar älskar när jag tittar på vallningsvideor. Men att tro att de stimuleras, håller sig lugna eller blir tillfreds är att bedra sig. De väntar bara på att fåren ska komma ut ur lådan så det blir deras tur att jobba.

Ja min hund tittar alltid på tv, men jag tror precis som er andra att det är bättre att aktivera hundarna på riktigt.

Har alltid undrat hur ljudet kan uppfattas så annorlunda, pratar jag tex i telefon med högtalare bryr ingen av dem sig heller även om det är en högst älskad person på andra sidan luren.

Våra båda hundar reagerar om de hör min eller sambons röst i telefonen, så det verkar vara olika det där.

Av mina tre är det bara en som tittar på TV, och då bara korta stunder. Han är den enda som bryr sig om ljud från TVn, som hundskall.

Men inte ens han skulle vara intresserad av hund-TV. Då är det roligare att stå på soffryggen med framtassarna på fönsterkarmen och titta ut på vägen!

Hur kan det vara så stor skillnad? Mina bryr sig inte heller om sina egna spegelbilder. Endast en gång har jag fått en stark reaktion och det var när det kom valpljud från datorn, då skulle det luktas och sniffas en massa på burken. (Om man räknar bort den gången det knackade, då skulle det vaktas)

Är det många som har hundar som "tittar" på tv? Mina hundar är både tv- blinda och döva..

2 av mina 3 tittar, gärna och länge. För den ena ska allt som ens skulle med mycket god vilja kunna kallas hund tittas noga på och eventuellt varningsskällas på. Den andra verkar mest bara titta för tittandets skull och rullar hellre ihop sig under täcket om det alternativet erbjuds :)

Komiskt nog tittar gammtiken på tv, men bara på jakt filmer och ja "Micke och Molle" :angel: men tror det är mest ljudet av jakt (jämthund) som får henne att undersöka både framsida och baksida av teven för annars bryr hon sig inte.

Men det är och kommer alltid i detta hus få vara en rolig grej och ingen stimulering för någon hund, snarare stress grej.

Våra hundar får nöja sig med att lyssna på radio när vi inte är hemma :)

Liknande trådar

Övr. Hund http://www.dogster.com/lifestyle/10-naughtiest-dog-breeds Vad säger ni om det? What Are the Characteristics of a Naughty Dog...
Svar
8
· Visningar
1 846
Senast: Sparkling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II