H
hackam0re
Min häst avled i helgen, och det känns fruktansvärt med tanke på att han inte hade någon anledning till det. Jag var dock inte där.. Det jag vet är att han kvällen innan verkade frysa och skaka när de skulle ta in honom (han hade stått i tunt ofodrat regntäcke i hagen hela dagen och det var väldigt blåsigt och regnigt). De lyssnade på magen och eftersom den knappt lät något, bara väldigt lite, gick de ut på promenad med honom. De gick i nästan en timme innan de ställde in honom i boxen igen. Där bajsade och, med viss svårighet, kissade han. Drack även lite vatten.
Vid midnatt blev han tilltittad och läget var oförändrat, förutom att han hade bajsat lite igen.
På morgonen hittades han död. ): Jag kan verkligen inte förstå det eftersom han bara var nio år gammal.
Är det någon som hört talas om något liknande? Vi har funderat över både det ena och det andra, bla blödning, hjärtfel, förgiftning... Tempen togs på honom också, och den låg på 38,8 ungefär, så det kan ju inte handlat om att han var nedkyld, eller?
Vila i frid, mitt hjärta.
Vid midnatt blev han tilltittad och läget var oförändrat, förutom att han hade bajsat lite igen.
På morgonen hittades han död. ): Jag kan verkligen inte förstå det eftersom han bara var nio år gammal.
Är det någon som hört talas om något liknande? Vi har funderat över både det ena och det andra, bla blödning, hjärtfel, förgiftning... Tempen togs på honom också, och den låg på 38,8 ungefär, så det kan ju inte handlat om att han var nedkyld, eller?
Vila i frid, mitt hjärta.