Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Eller hur! Jag säger bara rökning, övervikt, motion, dieter... Den enskilda individen lastas mer än gärna.Jag känner att diskussionen ovan är för tung och invecklad för mitt lättsammare sinne, och nominerar ohälsa som en dödssynd. Obehagligt och typ något de flesta vill hålla sig på avstånd från i sociala sammanhang, men ändå alltid närvarande hos de allra flesta.
Det håller jag med om! Är förkyld just nu, och tänkte just på hur mycket mer hysteriskt rädda alla har blivit för att bli smittade och hur mycket mer alla tänker sig att förkylda ska hålla sig undan så att de/vi inte smittar andra. Och då pratar vi om förkylning! Absolut inget tyder på att jag lider av sars eller ebola.Jag känner att diskussionen ovan är för tung och invecklad för mitt lättsammare sinne, och nominerar ohälsa som en dödssynd. Obehagligt och typ något de flesta vill hålla sig på avstånd från i sociala sammanhang, men ändå alltid närvarande hos de allra flesta.
Vad synd, den hade jag gärna läst!Det håller jag med om! Är förkyld just nu, och tänkte just på hur mycket mer hysteriskt rädda alla har blivit för att bli smittade och hur mycket mer alla tänker sig att förkylda ska hålla sig undan så att de/vi inte smittar andra. Och då pratar vi om förkylning! Absolut inget tyder på att jag lider av sars eller ebola.
Även @Trani har en poäng. Om jag inte vore så förkyld och trött-korkad, skulle jag göra en liten utläggning om individualisering av samhälleliga problem.
Fetma är ju ett väldigt bra exempel. Det pratas om "fetmaepidemi" som "ett av våra största samhällsproblem" men ingen vill ha en socker- eller köttskatt eftersom det inkräktar på den individuella friheten och "varje kropp är unik" (behöver olika strategier för att gå ner i vikt).Även @Trani har en poäng. Om jag inte vore så förkyld och trött-korkad, skulle jag göra en liten utläggning om individualisering av samhälleliga problem.
Även ohälsa i innebörden avDet håller jag med om! Är förkyld just nu, och tänkte just på hur mycket mer hysteriskt rädda alla har blivit för att bli smittade och hur mycket mer alla tänker sig att förkylda ska hålla sig undan så att de/vi inte smittar andra. Och då pratar vi om förkylning! Absolut inget tyder på att jag lider av sars eller ebola.
Även @Trani har en poäng. Om jag inte vore så förkyld och trött-korkad, skulle jag göra en liten utläggning om individualisering av samhälleliga problem.
Värst är det om du röker inomhus i ditt eget hem. Då är det raka vägen till helvetet direkt.Nu blir jag röksugen. En synd utan dess like vad jag förstår.