Dodson & Horrell

aleksis

Trådstartare
Såg att Granngården fått in detta foder i sitt sortiment och blev lite nyfiken.

Någon som ger detta foder? Vilken sort? Och är ni nöjda överlag?
 
Såg att Granngården fått in detta foder i sitt sortiment och blev lite nyfiken.

Någon som ger detta foder? Vilken sort? Och är ni nöjda överlag?

Mycket bra foder! Använde Foalcreep förr. Numer kör jag ganska uteslutande Suregrow både till föl,unghästar samt dräktiga och digivande ston. Innehåller mycket bra saker :) Hade ingen aning om att Granngården tagit in. Undrar om det gäller alla Granngården? Slipper jag åka 4 mil varje månad för att hämta ut min säck :bump:
 
Använde deras 16 + till min gamla märr, lättuggat och välsmakande och hon höll sig i fin form på det.
 
Jag är jätte nöjd och supersåld på D&H, har periodvis provat andra fodermärken för att få billigare/närmare till butik, men alltid kommit tillbaka till D&H med alla hästarna jag haft. Till dem jag har ger jag alla 3 (avelsmärr och unghästar) Suregrow och Buikd up mix.
Upplever att hästarna blir fina på det, bra innehåll i analysen och alla mina hästar jag haft har ätit det även när de varit kinkiga med andra sorter. Blir liksom inte värt att hålla på och prova med andra märken när D&H fungerar så bra för mig.
 
Såg att Granngården fått in detta foder i sitt sortiment och blev lite nyfiken.

Någon som ger detta foder? Vilken sort? Och är ni nöjda överlag?

Bästa jag någonsin haft och då älskar jag att greja med foder och var trogen Krafft i många år! :)

Använde Build Up Mix till min unghäst och skaffar jag nya hästar lär jag fortsätta med det, D&H blir det oavsett sort! :)
 
jag har varit tveksam då det tog dem rätt lång tid att kunna presentera "svenskt" näringsinnehåll = var länge omöjligt för mig att räkna på vilket ledde till att jag aldrig provade. Som det är nu tycker jag att det är lite väl högt i pris jämfört med vad man får. Tycker att det är ett pr-foder, typ som hippolyt och avstår därför. Finns många andra "renare" fodersorter som bättre matchar vad jag behöver och har aldrig lyckats räkna på en foderstat (räknar åt andra ibland) där d&h-foder är bästa matchningen heller.
 
Är det någon som vet var det går att hitta mer information om innehållet? Analys, socker osv?
 
Fullblodet får Build up mix för att hålla sig lagom i hull den spinken :D
Halvblodet har fått 16+ och jag var nöjd med det men nu får han av praktiska (och ekonomiska) skäl Build up mix och havre.
Innan fick halvblodet Hippo Grow Alfa som han höll sig bra på men han är glansigare i pälsen nu och så luktade hans kiss väldigt starkt av Hippon :eek:
 
Jag tycker de är totalt överreklamerade och köper hellre svenskt producerat foder .

Det finns inget unikt i D H foder jämfört med andra kraft/tillskottsfoder, som F.ö - vilket ju alla ändå vet - väljs utifrån grovfoderförutsättningarna man har .

Däremot blir det ju lite extra lustigt när innehållsförteckningen är "svår" :cool:
 
Senast ändrad:
Brogårdens F.ö ..
alltså seriöst så finns en "tabell" på vilka kraftfoder som passar utifrån vilken nivå hästen tävlar ? Medelsvår klass , svår klass osv ? :eek:

Förlåt men det är pinsamt och man blir faktiskt rädd att detta tydligen säljer ?! År 2017 och typ ett decennie bakåt . :crazy:
 
Någon som vet om de fått in D&H på GG i Stälje än?
Mycket bra foder! Använde Foalcreep förr. Numer kör jag ganska uteslutande Suregrow både till föl,unghästar samt dräktiga och digivande ston. Innehåller mycket bra saker :) Hade ingen aning om att Granngården tagit in. Undrar om det gäller alla Granngården? Slipper jag åka 4 mil varje månad för att hämta ut min säck :bump:

Ring butiken och fråga! :) och detta borde jag veta men blev såklart ltie osäker.... Men sök på "Charlies på Granngården" så får ni upp butikerna med hästsatsningen. Och de butiker bör ha D&H :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 791
Senast: warg
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 036
Senast: Görel
·
Foder & Strö Tjo, ja även om det fortfarande är flera dm snö på backen så går ju tankarna mot sommaren 🙈 Lite nyfiken på era erfarenheter av olika...
2
Svar
30
· Visningar
2 330
Senast: Shixle
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 434
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp