Madick
Trådstartare
Plötsligt fungerar inte skärmen på min bärbara dator. Det hörs att den startar som den ska, och jag vet ju när jag ska skriva lösenord och allting verkar rätt förrutom att skärmen inte visar någon bild. Den är inte kolsvart som avstängd, utan någon sorts ljus kommer men alltså ingen bild. Det gick utmärkt att stänga av också med windowsknappen och sen pila och trycka enter när markören borde vara på stäng av.
Vad i hela friden kan ha hänt? Går det att lösa eller är hela datorn körd? Kan man flytta över hårddisken från en bärbar så man kan rädda det som finns på datorn? Är det i så fall något jag (eller datorkunnig i min närhet) kan fixa eller måste den lämnas in?
Datorn är köpt i januari 2008 och har stängt av sig pga att den blivit för varm två eller tre ggr.
Vad i hela friden kan ha hänt? Går det att lösa eller är hela datorn körd? Kan man flytta över hårddisken från en bärbar så man kan rädda det som finns på datorn? Är det i så fall något jag (eller datorkunnig i min närhet) kan fixa eller måste den lämnas in?
Datorn är köpt i januari 2008 och har stängt av sig pga att den blivit för varm två eller tre ggr.