Död skärm på bärbar

Madick

Trådstartare
Plötsligt fungerar inte skärmen på min bärbara dator. Det hörs att den startar som den ska, och jag vet ju när jag ska skriva lösenord och allting verkar rätt förrutom att skärmen inte visar någon bild. Den är inte kolsvart som avstängd, utan någon sorts ljus kommer men alltså ingen bild. Det gick utmärkt att stänga av också med windowsknappen och sen pila och trycka enter när markören borde vara på stäng av.

Vad i hela friden kan ha hänt? Går det att lösa eller är hela datorn körd? Kan man flytta över hårddisken från en bärbar så man kan rädda det som finns på datorn? Är det i så fall något jag (eller datorkunnig i min närhet) kan fixa eller måste den lämnas in?

Datorn är köpt i januari 2008 och har stängt av sig pga att den blivit för varm två eller tre ggr.
 
Sv: Död skärm på bärbar

Du kan ju testa att koppla i en extern skärm/tv och utesluta att grafikkortet är rökt.
Eller så har du kommit åt nån fn knapp?
 
Sv: Död skärm på bärbar

Oooh, hoppas att jag tryckt på någon konstig knapp.

Insåg att jag faktiskt betalat för 3 års premium hardware support och alltså kan få hjälp på måndag! Wohoo!
 
Sv: Död skärm på bärbar

Nu är det riktigt tjohoo! Jag konstaterade att datorn fungerar precis som den ska när jag kopplar till extern skärm (utom att datorns egen skärm är svart då). Pratade med supporten och fick göra ytterligare några tester. I morgon kommer en tekniker till mig och byter skärmen!
 
Sv: Död skärm på bärbar

Vad skönt att det inte var värre då, då löser det sig nog i alla fall. Tur att man har garantin ibland!
 
Sv: Död skärm på bärbar

Nu har han varit här, det var INTE skärmen i sig det är fel på. Skärm och kabel bytt och det funkar fortfarande inte. Inte helt lika, nu kan man få svar på vissa funktionskontroller. I morgon kommer han tillbaka med nytt moderkort... dax att ta hem datorn och föra över dokument antar jag.
 

Liknande trådar

B
IT & mobiler Spelar det någon roll vad man väljer idag? Tycker de bärbara gått ner mycket i pris och har högre prestanda än för några år sen (jämfört...
Svar
3
· Visningar
2 769
Senast: eerijka
·
IT & mobiler Jag är villig att sälja min själ till den som kan hjälpa mig med det här. Datorn har utan förvarning blivit cp. När den startar upp...
2
Svar
22
· Visningar
2 582
Senast: JNoD
·
S
IT & mobiler Jag har en bärbar dator. När jag skriver dokument använder jag programmet Works (det följde med datorn - har inte installerat Word då...
Svar
6
· Visningar
1 113
Senast: Skuggabaldur
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 862
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp