död mus i krafften...

H

Honeypixie

Snabb fråga: Hittade en död mus i krafften idag. Bara att slänga det som är kvar i tunnan eller?

Sv: död mus i krafften...

Låg den ovanpå typ nydöd eller i fodret sen tidigare?
Jag skulle slängt allt med tanke på bakterierisk även om risken troligtvis är väldigt liten så kostar ju en säck under 200 kr ;)

Jag såg den inte när jag skopade upp den, så att säga. Upptäckte den först när jag skulle ställa in hinken hos hästen. Den såg dock ganska färsk ut, och inte tillplattad, men det är ju inte helt lätt att avgöra.

Jag tycker du ska slänga det. En ny fodersäck är billigare än ev. framtida vet.kostnader för sjuk häst.

Jag hade tur ändå: jag hade tagit skopor ur foder som låg kvar i säcken. När jag lyfte ur den ur tunnan fanns det mer under, så jag slängde bara säcken med innehåll och gav hästarna av det resterande idag...

Det är klart att det inte är värt att snåla och riskera att hästen blir sjuk, ville bara höra vad andra skulle ha gjort. Jag är fortfarande rätt ny med egen häst och har inte stått inför situationen förut. :)

Men om musen ätit krafft och dött så kan det ju inte vara nyttigt. Tänk om hästen dör också.

Eller har musstackarn ramlat i tunnan och brutit nacken:cry:.

Äh, jag hade slängt musen och gett fodret till hästen:angel::idea::rofl:.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 239
Senast: skiesabove
·
Mat Så jag har varit bortresta till och från under de senaste 3 veckorna. Har nu under kvällen hittat 3-4 kryp i skafferiet. Ser ut som små...
2
Svar
37
· Visningar
1 606
Senast: Badger
·
Fritid När jag var ungefär 12-13år gick jag något år eller två kurser i tävlingssimmning, det dödade effektivt all glädje även i den...
2
Svar
20
· Visningar
1 317
Senast: Badger
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 358
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden