Döbertträns/kandar

Sv: Döbertträns/kandar

Japp, på pannbandet är de :bump:. Lite synd nästan att det är just på pannbandet, särskilt då jag bytar pannband till olika tillfällen :angel:. Gillar då OS lösning med att ha det på käkremmen (ialf rundsydda).
Så här ser mitt ut :love:

Juli157.jpg

Juli205.jpg

Juli375.jpg

Juli370.jpg

Jisses så snyggt ditt pannband var på sista bilden..Vill ha :love:
Vad är det för nåt ??

Det är ett V- /U-format pannband (beroende på vad man vill kalla det) från OS med kristaller som gnistrar i regnbågens färger :love: :love:
Kostade 850kr (dyrt, men värt det i efterhand :love: )

Det var mkt snyggt iallafall !! Vad har du för storlek ?

stl 2 + rundsydd (hålen är stora nog för rundsytt). Passar bra til mina storhästar. Men har ett annat OSpannband i stl 2 (ej för rundsytt) och dte är i absolut kortaste laget för mina storhästar tyvärr :(. Skulle jag köpa ett till i framtiden så ska jag ha stl 3!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En brittisk studie visar att kandar skapar mindre tryck på hästens nosrygg och underkäke än ett tränsbett, vilket kan väcka en ny...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
848
Senast: Fiorano
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Svenska Ridsportförbundet fortsätter att driva på gällande att kandar ska bli frivilligt på alla tävlingar, inte bara i Sverige. Från...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·
Ridning @the_connemara jag upplever att det är bättre på buke än på resten av SoMe men tendenser finns här också. All dressyr är djurplågeri...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 374
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V