DMi Borås inställt, blir av på Bränntomt istället.

Sv: DMi Borås inställt, blir av på Bränntomt istället.

Man lär sig faktiskt som mest när det går dåligt även om det inte känns så kul(

Ja, precis, man lär sig alltid någonting vare sig ifall det går bra eller dåligt!!;) På den tävlingen lärde jag mig väldigt mycket + att jag fick en bra erfarenhet!!

Aja, hon som jag tränat för terräng hitills tyckte ändå det var bra att jag stannade ut mig eftersom det kunde gått illa, när man hoppar för svåra hinder för en själv och på en grön häst!!

Senast ändrad av en moderator:

jaa antagligen.. det trodde int ja heller.. men man får nog det i lätt-klass

Inte enligt TR... står inget undantag där. Fast undantag finns ju det vet vi. :smirk:
Det är väl upp till ryttaren att ha koll om arrangören missar det, eller?

Hur gick det för dig då!??!:)

Inte enligt TR... står inget undantag där. Fast undantag finns ju det vet vi. :smirk:
Det är väl upp till ryttaren att ha koll om arrangören missar det, eller?

nej det är ju arangörens uppgift och eftersom dom inte sa till så är det ju så!

Jag var där! Lite sent svar kanske!! men men ;)

Jag älskar Bränntomts terräng bana! :love: Min ponny och jag gjorde våran 3:dje och sista fälttävlan då :cry: men det gick så bra! kom 2:a! hehe

nej det är ju arangörens uppgift och eftersom dom inte sa till så är det ju så!

Faktiskt inte... det är ryttarens uppgift att hålla koll. Du kan bli avstängd för att inte ha följt TR. (Om någon anmäler...)

(kollat med TRs "ansvarige")

Däremot är det dåligt av arrangören att inte ha koll. Dock inte första gången det sker.
:o

Faktiskt inte... det är ryttarens uppgift att hålla koll. Du kan bli avstängd för att inte ha följt TR. (Om någon anmäler...)

Däremot är det dåligt av arrangören att inte ha koll. Dock inte första gången det sker.

jo men eftersom ja var 13 år när jag red det så har ja varken tatt grönt kort lr ft kortet själv.. så hur ska jag då veta det??

Då är det din förälders ansvar. Den person som tog grönt kort + FT-märket ihop med dig är ansvarig för att du känner till TR.

jo men eftersom ja var 13 år när jag red det så har ja varken tatt grönt kort lr ft kortet själv.. så hur ska jag då veta det??

Jag är inte ute efter att "straffa eller hänga dej" i efterhand. Däremot tycker jag det är bra för dej att veta att det är Du som straffas om det kommer fram. :crazy:

Dina föräldrar(förälder) kan straffas också men det är ditt resultat som tas bort. På det sättet straffas även Du.

Nyligen dömdes en mamma i ett fall där ryttaren(dottern) ridit trots att hon varit uppklassad. Domen var i efterhand. (Se Disciplinnämndens ärende på förbundet)

Jag är inte ute efter att "straffa eller hänga dej" i efterhand. Däremot tycker jag det är bra för dej att veta att det är Du som straffas om det kommer fram. :crazy:

Dina föräldrar(förälder) kan straffas också men det är ditt resultat som tas bort. På det sättet straffas även Du.

Nyligen dömdes en mamma i ett fall där ryttaren(dottern) ridit trots att hon varit uppklassad. Domen var i efterhand. (Se Disciplinnämndens ärende på förbundet)

jo men nu var det så att det var väldigt rörigt där och att arangörerna tog nog sig det eftersom saker o ting ändrades precis innan start. och ja o soke var ju de ända i kat. D som nollade både tid o hinder

Detta tycker jag verkar konstigt, det är väl arrangörens uppgift att se till att allt går rätt till ??:confused:

Det är ryttrens skyldighet att känna till vad som står i TR.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 067
Kropp & Själ Lägger tråden här, då problemet för mig inte är hästrelaterat. Jag har haft lite otur med skador på mig själv senaste åren. Har ridit...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 511
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Usch jag känner mig väldigt upprörd över sättet SBK/UG lydnad (utvecklignsgruppen för lydnad) hanterar arbetat med de nya...
Svar
11
· Visningar
1 275
Senast: Kattla
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka