Det blir alltid ett ärende av en anmälan eller ett besök. Därmed betyder det inte att det händer dig något för att det blir ett ärende. Du begärde själv en bedömning av ditt stall ur djurskyddssynpunkt. Du blev inte förvånad över att dom hittade brister heller vad jag förstår. Nu är det så att en person som arbetar på en myndighet måste avrapportera och tidsredovisa sitt jobb. Det gör man genom att "bokföra" sina besök och resultatet av dem. I djurskyddsinspektörens fall så skrivs det in i ett ärende. Ett ärende som du själv startade genom att ringa dit. Om du begär ut ditt ärende, vilket du har rätt till så kommer du antagligen att se att det är datumet för ditt telefonsamtal som är starten på det. Om jag får gissa så kommer inget annat att hända än att de följer upp att du åtgärdar dom brister de hittade. Det var ju din avsikt hela tiden, så då har du ju inget problem.
Och det är klart att dom ska följa uppd et. Om de hittade massor av brister och du har dina hästar i det stallet så är det deras jobb att kolla att du åtgärdar det. Du blir inte kallad för vanvårdare eller djurplågare, du uppmanas att åtgärda brister som du känner till. Om man bara hade ryckt på axlarna åt brister man hittar vid ett besök, för att männsikan man besöker verkar vettig - då hade jag tappat förtroendet för djurskyddet. Alla SKA behandlas likadant.