Djurskyddets anmälan Bökeberg

Sv: Djurskyddets anmälan Bökeberg

Det är pricis vad hela debate gick utt på!!!!!!
"Djurplågari Video Från Bökeberg"
FEI och ban vetrenär änsåg att igen djurplågari främ gick;
Vissa har med sina protest list ansåg det var.
Skrik, Hystäria o Ovanner för ett "Storm I Ett Vatten Glas".

exakt vad är det du vill säga? dina inlägg framstår som att du vill säga att en höna görs av en fjäder, dvs du förringar det våld som vi diskuterar i tråden som tagit plats inför kamera på Bökeberg. Du får ursäkta men jag förstår inte för mitt liv hur du kan sitta här i tråden och gång på gång förringa att folk reagerar på den ypperliga våldförelse på ett djur som redovisas på filmerna, och säga att det handlar om att göra en höna av en fjäder och att folk rör upp himmel och helvete över en petitess.

Eftersom du fortsätter upprepa detta budskap som på den svenska du skriver, tolkas enligt ovan så ber jag om ett klargörande om det är så att något har missförståtts. Du uttalar dig gång på gång över folk i tråden som rör upp saker de inte borde röra i, och att våldet vi ser på filmen är relativt och ska man klaga på det våldet så får man klaga på all hästhantering. Nu får du om du ska fortsätta hävda enligt samma linje, förklara hur du ställer dig och varför du emellan dessa påståenden och galla spyende över folk som debatterar i tråden, fäller kommentarer som att det som ses på filmen är en skam osv: hur ska du ha det och vad menar du en gång för alla?

Senast ändrad:

Ja bölja är helt okej, men det blir knappast konsturktivt om vi inte diskuterar samma sak.

Det känns mest som du medvetet försöker dra fokus från misshandlen på framridningen genom att börja dilla om att det minsann kan vara misshandel att sadla en häst också.

Att svara på det sättet på mackans mycket befogade fråga anser jag vara höjden av arrogans. Varför är du så otrevlig hela tiden? Har du inget konkret att sätta bakom utan tror du att du måste ta till von Oben attityd för att ha en chans att "vinna" diskussionen?

Att svara på det sättet på mackans mycket befogade fråga anser jag vara höjden av arrogans. Varför är du så otrevlig hela tiden? Har du inget konkret att sätta bakom utan tror du att du måste ta till von Oben attityd för att ha en chans att "vinna" diskussionen?

Vi känner igen stilen från min stallgranne:crazy:

Fast han spelar i en högre divission :D och jag är glad att jag slipper träffa karln.

Jag tycker du ska svara istället för att sänka dig på dagis nivå och bli rakt ut otrevlig. Tror du på allvar att du kan skriva precis vadsomhelst i tråden utan att bli bemött med frågor runt det du skriver? När man uttalar sig så som du har gjort i den här tråden bör man se till att kunna stå för det och motivera sig.

Aha, så vi värja gång vi sadle våra häster är det djurplågari, för så fort man dra åt sadel gjord och sitta upp är det smärta för hästen.

Det hoppas jag verkligen inte för varför skulle det vara smärta gör hästen?

Har du ont av dina kläder?

Tråkigt att du uppfattar att jag "dillar". Jag delar inte den åsikten förståss utan tycker tvärtom att en diskussion kan lyftas genom att dra paraleller och jämföra. Och jag vidhåller envist att ingenting kommer att bli bättre, vare sig i western, i hopp eller dressyr, i hantering av hästar öht, om vi inte börjar diskutera och närmas oss själva kärnan, som enligt min uppfattning är det personliga ansvaret för hur vi förhåller oss till hästar öht. Att anmäla och att skrika sig hes över enstaka händelser ger bara kortvarig effekt. Min åsikt är att det långsiktigt handlar om hur vi ÄR med våra hästar. Hur vi hanterar ansvaret...punkt...

Jag tror inte det ena ska utesluta det andra. De diskussioner du efterlyser förs ju för övrigt dagligen här på buke så det är inte brist på dem tyvärr blir de lite av klubben för inbördes beundran. Om vi bara sitter här på buke och diskuterar hur vi ska tänka i hanteringen så lär inte mycket hända hos sådana som Craig Schmersmal. Han kommer fortsätta sitt "framgångskoncept" så länge han får chansen. Enda sättet att nå fram till sådana är den hårda vägen.

Tråkigt att du uppfattar att jag "dillar". Jag delar inte den åsikten förståss utan tycker tvärtom att en diskussion kan lyftas genom att dra paraleller och jämföra. Och jag vidhåller envist att ingenting kommer att bli bättre, vare sig i western, i hopp eller dressyr, i hantering av hästar öht, om vi inte börjar diskutera och närmas oss själva kärnan, som enligt min uppfattning är det personliga ansvaret för hur vi förhåller oss till hästar öht. Att anmäla och att skrika sig hes över enstaka händelser ger bara kortvarig effekt. Min åsikt är att det långsiktigt handlar om hur vi ÄR med våra hästar. Hur vi hanterar ansvaret...punkt...

Aha, du kör på att göra en höna av en fjäder och anser att det är enstaka ignorerabara händelser med kortvarig effekt.

Hade det här varit enstaka händelser hade jag hållit med, men för att tro det måste man leka struts och gräva ner huvudet i sanden. DET ÄR INTE ENSTAKA HÄNDELSER, tyvärr pågår djurplågeri som detta lite var stans och givetvis bara inom reining och western. Det har kommit upp ganska många händelser på senaste tiden, dressyr, Island, galopp, fälttävlan med flera har alla sina syndare.

Angriper man inte problemet från toppen, där förebilderna och tränarna lär ut att så här ska det vara så lär man inte komma någonstans. Att gå in och tala om för Stina att Bruntes sadel inte passar och klämmer och gör ont så är det kanon, detta hjälper Stina och Brunte och kanske några i närheten, men stoppar man topp ryttarna och diskvalificerar/stänger av dem för att de misshandlar sina hästar så kommer det att ha långtgående verkningar. Både på planet att man markerar att det inte är okej och att folk åtminstone slutar att öppet använda metoderna, om inte annat för att fortfarande få vara med och ha chansen att vinna.

Det behövs åtgärder på många plan, men om man tycker det är så pass okej det som syns på videos här i tråden att man talar föraktfullt om de som bryr och anmäler, såsom du gör, då undrar jag om vad de har för syn på hästar.

Senast ändrad:

Aha, du kör på att göra en höna av en fjäder och anser att det är enstaka ignorerabara händelser med kortvarig effekt.

Hade det här varit enstaka händelser hade jag hållit med, men för att tro det måste man leka struts och gräva ner huvudet i sanden. DET ÄR INTE ENSTAKA HÄNDELSER, tyvärr pågår djurplågeri som detta lite var stans och givetvis bara inom reining och western. Det har kommit upp ganska många händelser på senaste tiden, dressyr, Island, galopp, fälttävlan med flera har alla sina syndare.

Angriper man inte problemet från toppen, där förebilderna och tränarna lär ut att så här ska det vara så lär man inte komma någonstans. Att gå in och tala om för Stina att Bruntes sadel inte passar och klämmer och gör ont så är det kanon, detta hjälper Stina och Brunte och kanske några i närheten, men stoppar man topp ryttarna och diskvalificerar/stänger av dem för att de misshandlar sina hästar så kommer det att ha långtgående verkningar. Både på planet att man markerar att det inte är okej och att folk åtminstone slutar att öppet använda metoderna, om inte annat för att fortfarande få vara med och ha chansen att vinna.

Det behövs åtgärder på många plan, men om man tycker det är så pass okej det som syns på videos här i tråden att man talar föraktfullt om de som bryr och anmäler, såsom du gör, då undrar jag om vad de har för syn på hästar.[/QUOT

Ja, ja.... Vi har olika syn på vilken väg som är mest framgångsrik. Var och en blir salig på¨sin tro vet du ;)

Nyfiken:
På vilket sätt anser du att Åke Svanstedts grisfösar metoder, Madelen Johanssons islands träning, Patrick Kittels framridning och även Ankys, jag kan fortsätta listan, hade blivit korrigerade av att gemene hobbyryttar sverige hade suttit hemma på sina kammare och pratat om hur man bör behandla sina hästar istället för att media och folktryck hade lett till de skärpta reglementen eller domar fällts pga detta?

Senast ändrad:

Ursäkta mig, men menar du allvar?! :eek:

Självklart måste man ta tag i händelser som den här. Rör man runt i grytan bland de inom eliten som använder sig av otillbörliga metoder, gränsande djurplågeri och rent sådant, så får det faktiskt eko i både media och bland ryttare i skikten inunder.

Att Stinas Brunte mår bra och blir omskött enligt konstens alla regler är ju gott och väl, men någon större spridning får det inte.

Om elitryttares hantering av sina hästar ifrågasätts, finns det säkert fler som funderar över sin egen hantering, än om Stina ute i tassemarkerna får utbildning :devil:

I det här fallet är det inte tro utan beprövade metoder.

Vill man stoppa narkotika handlen så, hjälper det inte att ignorera de stora aktörerna som importerar och säljer skiten.
Vill man få ridskolebarn att rida med hjälm så ser man inte genom fingrarna på att ridlärare och övriga vuxna rider utan på ridskolan.
Vill man stoppa fortkörningen så bötfäller man inte privatbilister och låter yrkestrafiken hållas.
Vill man komma åt företagen som smiter från skatt så granskar man inte privatpersoner.
Vill man stoppa bilstölder så klämmer man inte åt cykeltjuvarna.
Vill man att folk ska betala skatt så låter man inte politikerna skattefuska i lugn och ro.

Och jag tror inte ens du blir salig på din tro, vem kan bli salig av misshandel.

Senast ändrad:

Till saken hör väl även att i början av denna tråd så klagades det över att detta diskuterades på ett internet forum, man borde vända sig till högsta instans osv osv istället för att sitta här och klaga och förfasa sig. När det sen visade sig att folk gjorde det, var inte det heller bra utan då var det korståg och förstörande av folks liv osv.

Nyfiken:
På vilket sätt anser du att Åke Svanstedts grisfösar metoder, Madelen Johanssons islands träning, Patrick Kittels framridning och även Ankys, jag kan fortsätta listan, hade blivit korrigerade av att gemene hobbyryttar sverige hade suttit hemma på sina kammare och pratat om hur man bör behandla sina hästar istället för att media och folktryck hade lett till de skärpta reglementen eller domar fällts pga detta?

Jodå, domar och skärpta reglementen hjälper givetvis i enskilda fall, men utan en attitydförändring kommer samma saker att hända igen och igen.

du tror möjligtvis inte att en attityd förändring, om än hjälpt på traven av ett regelverk, kan gå rätt hand i hand med om påföljder sker gång på gång vid snedsteg offentligt? Det tror jag ;) Det lär garanterat inte stjälpa attityd förändringen i vilket fall! var ska attityd förändringen ske menar du, om vi drar Lobelias exempel ang. fortkörning, att så länge jag själv inte drabbas regelmässigt så kör jag bara på, för regelverket har inte stiftats att gälla just mig och påverkar inte mig? : )

Hur i din värld, rent idylliskt sett, skulle en förändring gällande tävlings sporten ske om det inte skedde via ett reglemente? ska du frälsa hela världen verbalt ? Eller bar ha tilltro till det goda i folk? det låter väldigt ideologistiskt, lite typ samma som att "om bara folk kunde fatta xxx skulle det inte råda några krig på jorden".

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Det har ju nu fattats beslut om att butta är tillåtet i begränsade mängder vid tävling. Dock så pass stora mängder att det har en...
2
Svar
21
· Visningar
3 228
Senast: via
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka